הרפורמה שתרחיב את מדיניות קבלת רישיון הנשק נכנסת היום (שני) לתוקף. עפ"י המדיניות החדשה, עליה חתם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, קצינים ונגדים לא ידרשו להחזיר את רישיון הנשק ואת הנשק שברשותם לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל ויוכלו לבקש להמשיך לשאת נשק גם לאחר שהשתחררו משירות מילואים פעיל. 
לפי המשרד לביטחון פנים, בעקבות המדיניות החדשה יגדל הפוטנציאל למחזיקי כלי ירייה מיומנים במרחב הציבורי במעל חצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וצה"ל ואלפי מתנדבים של משטרת ישראל וגופי ההצלה. 
במקביל להרחבת הזכאות לקבלת רישיון, יותקנו תקנות המשדרגות משמעותית את תהליך ההכשרה של מבקשי רישיונות חדשים ובעלי רישיונות קיימים. ארדן אמר בעקבות כניסת הרפורמה לתוקף: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי ירייה במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים וכך, מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה".

באופוזיציה ביקרו את הרפורמה של ארדן. יו"ר מרצ תמר זנדברג הצהירה בעקבות המדיניות החדשה: ״אין ספק שמה שחסר בישראל זה עוד כלי נשק ברחובות. מדהים לראות כיצד במשרד לביטחון פנים פותרים בעיות, במקום להתמודד עם הכמויות האדירות של נשק לא חוקי שמסתובב ברחובות ומסכן חיי אדם, פשוט מרחיבים את כמות רישיונות הנשק. מדובר בכלי מוות שצריך לשאוף לצמצם את השימוש בהם ככל האפשרי, בוודאי לאזרחים".

השינויים החדשים המרכזיים:
-יתאפשר מתן רישיון לכלי ירייה, ללוחמים בעלי הכשרה של רובאי 07 ומעלה בצה"ל ובמשטרת ישראל וכן יתאפשר רישיון נשק לקצינים מדרגת סגן ונגדים מדרגת רס"ר, ללא תנאי של שירות מילואים פעיל (גם לאחר סיום שירותם במילואים).
-מתנדבים ביחידות מתאימות במשטרת ישראל (בהתאם לנהלים של המשטרה) וכן עובדים או מתנדבים במד"א, זק"א ואיחוד הצלה. 
-מחזיקים ברישיון לכלי ירייה פרטי בתבחינים מסוימים כדין וברצף במשך 10 שנים ומעלה יוכלו להמשיך להחזיק בכלי ירייה, גם ללא המשך הוכחת עמידה בתבחין.