בנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לשליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מתנגד לפתרון שתי המדינות, ותומך בהקמת מדינה אחת לישראלים ולפלסטינים, כך דווח הערב (שני) בחדשות עשר. בפגישה, שבה ניסה השליח המיוחד דייוויד גרינבלט לקדם את "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ, אמר לו יאסר עבאס, בנו של יו"ר הרשות, כי הוא חולק על אביו בנוגע לפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני.
"בניגוד לאבי אני מתנגד לפתרון שתי המדינות, ותומך בהקמת מדינה אחת מהירדן לים עם שוויון זכויות לכל אזרחיה", אמר בפגישה בנו של אבו מאזן. הפגישה אירעה לפני הכרזת ירושלים, בה הודיע הנשיא טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לבירת ישראל, ושבעקבותיה יו"ר הרשות הפלסטינית ניתק איתו קשר בזעם. 

הנשיא האמריקאי ויו"ר הרשות הפלסטינית ישתתפו בחודש הבא בוועידה השנתית של העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ויתכן שייפגשו בה. לפי הדיווח, טראמפ ויועציו עוד לא החליטו מתי להציג את תוכנית השלום של הנשיא. בבית הלבן סירבו להתייחס לתוכנן של פגישות שעוסקות בנושאים דיפלומטיים.

אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט. צילום: רויטרס
אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט. צילום: רויטרס



בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי אבו מאזן צפוי אף להחריף את צעדיו נגד משטר החמאס בעזה ויבצע קיצוץ נוסף בכספים המועברים לרצועה. למצב היחסים הקשה שבין החמאס לרשות הפלסטינית עלולה להיות השפעה גם על המצב הביטחוני בדרום, וגורמים בישראל מעריכים כי כישלון ניסיונות הפיוס בין פלגים אלה ישפיע באופן ישיר על המצב הביטחוני ועל הסיכוי להגיע להסדרה בין ישראל לחמאס, למרות ההתקדמות בשבועיים האחרונים. אבו מאזן למעשה מאותת שהוא לא יהיה מוכן לעמוד מהצד מול הסדרה ברצועת עזה ולא להיות חלק משמעותי בהסכם.