אינני צופה בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ’. מהמעט שראיתי הבנתי שהצעקנות והסגנון אינם לטעמי. אבל בהקשר זה ראוי לציין, משום גילוי נאות, שאני צופה במעט מאוד תוכניות בטלוויזיה בכלל, ובדרך כלל מאותו טעם. אבל בשבוע שעבר כינה אייל ברקוביץ’ את חברי הכנסת הערבים “מחבלים שיושבים בכנסת”, “מרגלים”, “סוסים טרויאניים” ו”שונאי ישראל”. הנהלת קשת (שבה משודרת התוכנית) נבהלה כנראה ממחאות הערבים והשמאל והשעתה את התוכנית לשבוע. גם ברקוביץ’ התנצל.
מאות פעמים, במאמרי דעה, בראיונות בתקשורת או בנאומים פומביים, כיניתי חברי כנסת ערבים “תומכי טרור” ו”שונאי ישראל”. לא ככינוי גנאי, אלא כקביעת עובדה. מי שמביע בפומבי תמיכה ב”התנגדות”, הוא תומך טרור. ולא יועילו כל מכבסות המילים. מי שמהלל שהידים, כח”כ אחמד טיבי למשל, תומך בטרור, ולא יועילו כל גלגולי העיניים וההתפלפלויות בטענה ששהיד הוא כל מי שמת במאבק על אמונתו.

כל מי שקורא למיליון שהידים לצעוד לירושלים, הוא תומך טרור ומייחל להשמדת ישראל. חנין זועבי השתתפה במשט הטרור של המרמרה, ולפיכך נטלה חלק פעיל במעשה טרור. היא תומכת טרור גם אם היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להעמידה לדין. עזמי בשארה הוא מרגל, מחבל ותומך טרור. באסל גטאס יושב בכלא על סיוע למחבלים. כשמישהו קורא להם “מחבלים”, “מרגלים” ו”שונאי ישראל”, הוא קובע עובדה. וחבריהם התומכים בהם ובמעשיהם - גם הם תומכי טרור.
 
לא שמעתי כי ערוצי התקשורת הציבוריים והמסחריים שלנו משעים מגישים המכנים באופן קבוע את המתנחלים “מתנחבלים”. לא זכור לי כי הערוץ הראשון השעה את חיים יבין על הדברים החמורים שאמר על מושאי הסיקור שלו בסדרה “ארץ המתנחלים”. לא שמעתי כי מישהו החליט לא לראיין את עמוס עוז על מה שאמר על אנשי גוש אמונים (ולא התנצל): "כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים שהגיחה... מתוך פינה אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף".

לא זכור לי גם שמישהו החליט לא לראיין את פרופ' זאב שטרנהל על שכתב: "אי אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונליים. את זה עוצרים רק בכוח. וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעפרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסף הפאשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית". וכבר שכחנו את ישעיהו ליבוביץ שכינה את חיילי צה"ל "יודונאצים"? 
 

כל אלו חטאו בשנאה עמוקה, הסתה לאלימות והכללה. גם נשיא המדינה “הכליל” כשאמר אחרי הרצח בדומא: “בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש”. אבל ברקוביץ’ שאמר דברים נכונים עובדתית על חלק מחברי הכנסת הערבים הושעה כי “הכליל”. אם הכללה הייתה עבירה פלילית, רוב הישראלים היו יושבים בכלא.
 
כאמור אינני צופה בתוכניתם של אופירה וברקוביץ’, אבל לו הייתי צופה בה הייתי משעה את צפייתי. לא על מה שברקוביץ’ אמר, אלא משום שהתנצל. באמת על לא דבר.