נתיבי איילון ייסגרו בשישה סופי שבוע ליממה באחד מכיווני התנועה – צפון או דרום, בשל עבודות הנפת והצבת שש קורות פלדה מאסיביות שירכיבו את גשר יהודית שיחבר בין מזרח תל אביב למרכזה. הפרויקט צפוי להתחיל ביום שישי (31 בחודש) בשעה 18.00, כאשר תונף קורת הפלדה הראשונה ובמהלך העבודות נתיבי איילון צפון ייסגרו בקטע שבין צומת גנות למחלף השלום ובקטע שבין צומת חולות למחלף השלום. איילון הוא עורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר של מדינת ישראל, בו עוברים כ-750 אלף רכבים ביום חול ועשרות רכבות הנוסעות מצפונה של המדינה לדרומה, ולהיפך.
 
בנתיבי איילון הבהירו שהתנועה באיילון צפון ממחלף השלום ואילך תתנהל כסדרה. הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים ויקשר בחיבור רציף בין שכונות ביצרון ומונטיפיורי, שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים.
 
הקמתו תבטיח חיבור נוח אל תחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) שעתידה לקום בקצה המערבי של שדרות יהודית ומעבר ראוי עבור רוכבי האופניים.
בנוסף, תתאפשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו וכן עבור תושבי רמת גן וגבעתיים למרכז תל אביב ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל- אביב, היכל התרבות) ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייט פארק "גלית", היכל נוקיה וכדומה. 

קורות הפלדה, שמשקלן הכולל למעלה מאלף טון יונפו ויורכבו במשך שישה סופי שבוע בחודשים הקרובים במבצע הנדסי ובטיחותי. כל אחת מקורות פלדה היא באורך של 55 מטר והסך הכולל של משקלן הוא למעלה מאלף טון. הרכבת הגשר תתבצע על ידי הנפה של כל קורה על ידי מנופים הידראוליים ייעודיים.  

גשר יהודית. שיטת הבנייה מפחיתה משמעותית את ההפרעה לתנועה ואת הפגיעה בחיי התושבים. הדמיה: חן אדריכלים

 
על פי תכנית העבודה, הנפת כל קורה מתוכננת להימשך כ-24 שעות, כאשר שש שעות מתוכן יידרשו לפריסת המנופים, ועבודת ההנפה עצמה והריתוכים בין האלמנטים יימשכו כ-15 שעות. 
 

לאור היקף העבודות ומורכבותן, הכולל העברת והנפת קורות פלדה עצומות נדרשת חסימה הרמטית של התנועה של כלכלי הרכב בציר וכן של כלל הרכבות העוברות בתחנות ת"א. לאור זאת ובשל שיקולי בטיחות הן באשר לעובדים והן באשר לעוברים ושבים, העבודות יתקיימו בסופי השבוע. זאת, בתיאום עם כלל הגורמים המקצועיים, בהם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה. 
 
שיטת בניית הגשר, שהוא גשר הפלדה הראשון על איילון, מפחיתה משמעותית את ההפרעה לתנועה וממזערת את הפגיעה בשגרת חיי התושבים, מאחר ומרבית עבודות ההכנה של הגשר מתבצעות כבר מראש במקום אחר. הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי.
הפרויקט החל כיוזמה של עיריית תל אביב-יפו, שיצאה בתחרות אדריכלים לעיצוב הגשר, בה זכה האדריכל ניר חן, והוא מנוהל ומשותף לעיריית תל אביב-יפו, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. אורכו של הגשר יהיה כ-110 מטרים, גובה השיא כ-18 מטרים ורוחבו כ-11 מטרים. הוא צפוי להיות מחולק למסלול אופניים ושביל הולכי רגל עם ריצוף עץ. בין השניים יפריד אזור ישיבה עם ריהוט רחוב ומתקני חנייה לאופניים. חלקו העליון של הגשר יהיה מקורה.
 
גשר יהודית מהווה חלק מבתוכנית רחבה של משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו, המעודדת שימוש באופניים ככלי תחבורה "ירוק", בניסיון להפחית את מספר כלי הרכב בתל אביב. במסגרת זו, נסללים שבילי אופניים ברחבי תל אביב-יפו ומתוכנן ציר הולכי רגל ואופניים ישיר משכונת ביצרון ועד הים. שבילי האופניים בגשר יהודית יתחברו לרשת האוטוסטרדות של שבילי אופניים בינעירוניים "אופנידן", הכוללים גם את הערים השכנות לתל אביב, בהן רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים והרצליה.