הצעיר יוחאי אלקיים ניסה להציל את בת אל ידעי מטביעה בים בחוף באשדוד, אך לא הצליח להציל גם את עצמו. בת זוגו של יוחאי, אווה בן לולו, עדיין מתקשה לעכל את האובדן, אך גאה בבן זוגה. "זה מעשה שמאוד אופייני ליוחאי. הוא תמיד היה גיבור בכל סיטואציה. אם הוא היה יודע שהיא נותרה בחיים וניצלה, הוא היה מאושר", אמרה בן לולו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM. אלקיים, ששירת כחובש קרבי בצה"ל והיה מדריך כושר, תכנן להציע בימים הקרובים נישואים לבת זוגו. 
 
"הם שהו בחוף לא מוכרז באזור שאסור לרחצה", הוסיפה בן לולו, "זה המקום בו הוא הולך באופן קבוע לשחק מטקות. אנחנו תמיד מבלים בחוף עצמו ולא נכנסים למים. ככל הנראה אותה בחורה נכנסה למים ומצטערת על המקרה, היא אמרה הבוקר בראיון ברדיו שאם היא הייתה יכולה להחזיר את הגלגל לאחור היא לא הייתה נכנסת למים. אני מקווה שאנשים יבינו את המסר ויפנימו שאם אין מציל לא נכנסים לחוף בשום מצב. הים הוא דבר מפחיד ויש בימים האחרונים דגל שחור בחוף שמצביע על כך שהיום מסוכן לרחצה. זה לא משחק וזה קורה בשניות".
"הוא לא חשב פעמיים, למרות שהוא לא הרגיש טוב באותו יום הוא קפץ למים", שיתפה בן לולו, "היה איתו ילד שרצה להצטרף אליו אך מאחר ויוחאי ראה שהוא לא יודע לשחות הוא אמר לו להישאר בחוף. הוא תמיד היה בעל תושייה. בעוד שבועיים היינו אמורים לחגוג חמש שנים יחד ודיברנו על חתונה".


 
האירוע התרחש כשאלקיים שיחק מטקות עם חברו יניב רויבסקי בחוף המצודה באשדוד, שאינו חוף מוכרז, ושמע את זעקות הצעירה בעומק הים. "לא הבנתי שזה יוחאי", סיפר אתמול רויבסקי, והוסיף: "כשהסתכלתי והבנתי שזה הוא, המצב שלו כבר היה קשה. באותו הרגע ניסו להחיות אותו, אבל הבנתי מה המצב. הרצון שלו להציל בן אדם היה יותר חזק משיקול הדעת", אמר. "ברור לי שזה משהו שיוחאי היה עושה, דבר ראשון להציל. הוא היה בחור חזק שידע לחיות את החיים". 

על פי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה טבעו למוות 53 בני אדם, לעומת 39 בתקופה המקבילה אשתקד.