פרקליטיו של תא"ל (מיל') גל הירש דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור את תיק החקירה נגדו באופן מידי, ורומזים שיפנו לבג"ץ אם בקשתם לא תתקבל, כך דווח הערב (שלישי) בכאן 11 ובחדשות 10. לפי הדיווח, פרקליטיו של הירש הגיעו למסקנה שאי אפשר להמשיך כך, והם פנו אתמול למנדלבליט במכתב שבו ביקשו להפסיק את החקירה לגמרי.

לטענת פרקליטיו של הירש, אין בידי המשטרה ראיות נגד מרשם. הם רומזים כי אם בקשתם לא תיענה הם יפנו לבג"ץ, וקוראים ליועץ המשפטי לממשלה למנות ועדת חקירה לבדיקת נסיבות המקרה. לדבריהם, לא ניתן כלל לפתוח נגד הירש בחקירה על אירוע שקרה לפני שהחוק בארץ שונה. החוק הישראלי האוסר מתן שוחד בחוץ לארץ שונה ב-2010, בעוד שהמקרה המיוחס להירש התרחש ב-2008. לפי הדיווח, מקורות במשטרה אמרו גם הם כי אין ראיות נגד הירש.

כזכור, ביוני 2017 דווח כי הירש נחקר על ידי היחידה הארצית של המשטרה במסגרת חקירה, שהחלה כשנה לפני כן, ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות ביטחוניות בחו"ל. הוא נחשד אז כי זכה שלא כדין בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים כספיים נרחבים במדינה זרה, באמצעות מתן שוחד לעובד ציבור זר.
 
מני יצחקי ורוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מני יצחקי ורוני אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום רביעי שעבר אל השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בדרישה למנות ועדה שתבדוק את פרשת סיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה קודם מינויו של רוני אלשיך המפכ"ל המכהן. כמו כן, נדרש ארדן לקיים בדיקת קיומם של מאגרי המידע המודיעיניים במשטרה הכוללים לכאורה מידע על אישי ציבור כפרויקט המשמש כ "מאגר חומרים ליום פקודה".
 
"עולים חששות כבדים להתנהלות בעייתית ביותר היורדת עד שורשיו של ארגון אכיפת החוק בישראל", נכתב בפנייה לארדן. "התנהלות שעוברת כדרך עבודה נורמטיבית החל מראשי הארגון ועד לרמות הזוטרות". לטענתה, התפרסמו לאחרונה בכלי התקשורת מספר כתבות החושפות הקלטות ותמלילי שיחות בין ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, לבין ראש חטיבת המודיעין במשטרה דאז.

אביחי מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אביחי מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ההקלטות מצביעות לכאורה על ניסיונות חמורים ביותר ל"תפירת תיק" למועמד לתפקיד המפכ"ל באותם ימים הירש. עוד כתבה התנועה, כי "הפרסומים אף הרחיבו ותיארו מאגר מידע הקיים לכאורה במשטרה ובו מידע על אישי ציבור, שרים וח"כים, השמור לכאורה "לצורכי בקרה" ושהקמתו נעשתה שלא בידיעת המפכ"ל והיועמ"ש".