הפארק הלאומי ברמת גן נחשב במשך שנים לפארק המוביל בגוש דן, אלא שבשנים האחרונות משהו לא טוב עובר על המקום, ובמיוחד בתקופת החופש הגדול. לפני שבוע עוכבו במקום בני נוער שעישנו סמים ושתו אלכוהול. "מכל מקום מגרשים אותנו, גם בפארק אנחנו לא יכולים לעשן בשקט?", כך טוען ג', בן 16, בעקבות האירוע החריג שבסיומו חלק מהנערים נלקחו לחקירה. לדבריו, "אומרים שאנחנו עושים רעש, אבל אין בכלל בתים קרובים, אז למי אנחנו מפריעים? לדגים?".
 
אברהם, תושב השכונה, אמר: "נהיה מפחיד ללכת פה בחופש עם כל מה שבני הנוער מעזים לעשות כאן ואין פוצה פה. אני לא מבין, זה פארק לאומי או מחששה לבני נוער?". מחזיק תיק החינוך בעירייה, אביהוא בן משה, אומר כי הסיבה שבני נוער משתוללים בפארק ומעשנים שם סמים היא שאין להם מה לעשות בפארק. "בלב האגם יש מבנה שהפך לפיל לבן. צריך להקים בו מועדון נוער ולהציע להם מופעים כדי שלא ישתעממו בקיץ".

כמו כן, הוא טוען כי הנהלת הפארק מפעילה יד קשה מדי כלפי הנוער. "כעובד סוציאלי אני טוען שלפני שמפעילים יד קשה צריך להבין את הסיבות להתנהגות של הנוער ולא נראה שזה קורה בעירייה". ואם זה לא מספיק, אז לאחרונה עלו ברשת סרטונים על דגים שמתים באגם. גבי, פעיל חברתי שצילם את הסרטונים, אמר: "מדי שבוע אני מגיע לפארק ורואה במו עיני את הדגים המתים וכואב לי הלב. העירייה הבטיחה שיכניסו חמצן למים, ולא עושים שום דבר". 

מנהל הפארק ירון שמואלי. צילום: תומר קרן
מנהל הפארק ירון שמואלי. צילום: תומר קרן


מנהל הפארק, ירון שמואלי, מציג תמונה שונה. בסיור שערכנו איתו במקום הוא הציג בפנינו מערכת סינון שהותקנה לאחרונה ומפיחה חיים חדשים במים. "פעם לא יכולת לראות את המים מרוב עכירות ועכשיו אתה רואה כמעט את הקרקעית מרוב צלילות. אם יש דגים מתים זה או מתמותה טבעית או מפני שדייגים מוציאים דגים מהמים ולא מעוניינים בהם אז הם משליכים אותם חזרה למים מתים. מצאנו ליד השירותים גם שפמנון גדול מת. יש לנו בעיה עם דייגים שעושים פה מה שהם רוצים, שוברים שלטים של איסור דיג וכל שבוע אנחנו מזמינים שלטים חדשים".
 
בעניין בני הנוער הוא אומר כי "אם יש בני נוער שעוברים את גבולות הטעם הטוב אנחנו מזמינים להם שיטור עירוני ומטפלים בהם נקודתית. אנחנו לא רוצים להגיע למקומות האלה, אבל אם לא ישאירו לנו ברירה זה מה שנעשה". בסיור הוא מראה לנו ספרייה פתוחה, משחק "חפש את המטמון" ובוסתן יפהפה. "אנחנו בעיצומה של מהפכה ובקרוב נראה את התוצאות", מבטיח שמואלי.
 

מעיריית רמת גן נמסר: "חבר המועצה אביהוא בן משה מתפרץ לדלת פתוחה, הרי כבר לפני מספר חודשים פורסם באמצעי התקשורת המקומיים והארציים קול קורא ליזמים להציע פעילות למבנה העגול. לאחר קבלת כלל ההצעות נתחיל בתוכניות וביישום המיזם".