הפעם זו לא בדיחה: הקומיקאי והעיתונאי אסף הראל, אשר זכור בשנים האחרונות בעיקר מתכנית הלילה שהגיש בערוץ 10 ומעבודתו כבמאי הסדרה "הפרלמנט", הודיע לא מכבר שירוץ לראשות עיריית תל אביב בבחירות הקרובות. היום (חמישי) הוא שוחח עם בן כספית ורוני בר און ב-103FM על ההחלטה וטען כי "משנה לשנה כוחו של חולדאי יורד. אולי זו ההזדמנות להוריד אותו מהתפקיד הזה. אני מציג אלטרנטיבה".



לדבריו, "אם לא אבחר אשאר במועצה בתור אופוזיציה עד שאנצח. אני מתחייב לעסוק בזה בחמש שנים הקרובות, וגם אם אקבל רק מנדט אחד אני אתן את כל שאני יכול. אני חושב שיש דברים בתל אביב שחייבים לנסות לעצור. העיר חשובה לי נורא".



"שתי הקדנציות הראשונות של חולדאי היו מעולות", אמר, "אבל אני חושב שהקדנציה הזו שלו הולכת להיות הרסנית. את כיכר דיזינגוף הוא משאיר אמנם ככיכר ציבורית, אך את כיכר אתרים הוא מתכוון לתת ליזמים ואנחנו ניפרד ממנה. זה לא מקובל בעיניי. אי אפשר שהכל יהיה פרטי והעיר תהיה רק לתיירים. העיר הזו שייכת גם לתושבים שגרים בה".





הראל התייחס גם לפרשת גשר יהודית שעוררה סערה בימים האחרונים, לאחר ששר התחבורה הורה שלא לבצע את העבודות בשבת: "כל פעם שהסכסוך על העבודות בשבת עולה, הוא משרת מישהו. העבודות בשבת מתקיימות מידי שבוע. על מרוץ הג'ירו ד'איטליה אף אחד לא קם, רבים רק כשמישהו רוצה לריב. אני עוד לא יודע מי אחראי לספין הזה".



"צריך להסתכל על הגשר בהיבט רחב יותר והחיבור בין מזרח העיר למרכזה. מעבר לאיילון יש חומה מנטאלית וחומה פיזית של אנשים שחיים שם ולא מתייחסים אליהם. צריך לחבר את תל אביב למזרח, לא לחבר רק את השכונות המפונפנות. מה לגבי שכונת התקווה שמפקירים אותה? אכן צריך גשר, אך יותר חשוב בעיני לתת מענה לאותן השכונות. לכל שכונה בעיר מגיע שיהיה אפשרות ללכת ברגל ובצל. אי אפשר לחצות את העיר פעם אחת עם נתיב לאופניים. הכל מיועד למכוניות".



בן כספית ציין לסיום שיש להנציח את אריק איינשטיין כדמות משמעותית בעיר: "אם אתה רוצה את הקול שלי בתל אביב, תתחייב שתנציח את אריק איינשטיין. אני לא מבין למה חולדאי לא מנציח אותו. הוא אמר לי שיש תור, וגם את שמיר הוא לא הספיק להנציח. זה פאקינג אריק איינשטיין קיבינימט, הוא תל אביב עצמה. שייקח רחוב שאין לו משמעות וייתן אותו לאריק איינשטיין, שייקח את חוף מציצים וישנה אותו לשמו של הזמר האהוב". אסף השיב לדבריו בחיוב ואמר כי "אין ספק שאנציח את הזמר בעיר. זו התחייבות שקל לי מאוד לתת".