מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, קרא לקהילה הבינלאומית להטיל עיצומים על ישראל, על רקע הבנייה בהתנחלויות והקידום אתמול של כאלף יחידות דיור במנהל האזרחי. עריקאת אמר, כי "הודעת ישראל האחרונה על הבנייה בהתנחלויות מאשרת מחדש את המחויבות של ממשלת ישראל להתנחלויות ולאפרטהייד. זאת, בעידוד מחלקת המדינה האמריקאית שמעודדת תוכניות בלתי חוקיות אלה על ידי הימנעות מהגינוי, ובכך נותן אור ירוק לתל אביב להמשיך בהפרות החוק הבינלאומי המאיימות על השלום והביטחון באזורנו".



עריקאת דרש להעמיד לדין את ישראל תוך שהוא מציין, כי "בשבוע שעבר הצהיר מזכ"ל האו"ם שיש צורך בהגנה בינלאומית על הפלסטינים. הדו"ח הזכיר, כי על האחראים להפרות המשפט ההומניטארי הבינלאומי לתת דין וחשבון. אנחנו מסכימים. שכן, התפשטותה של ההתיישבות הקולוניאלית על ידי הכוח הכובש הישראלי אינה רק הפרה חמורה של המשפט הבינלאומי, אלא פשע מלחמה שלא היה מתרחש אם הקהילה הבינלאומית לא הייתה מתייחסת לישראל כמדינה מעל לחוק".



עריקאת סיכם, כי "על הקהילה הבינלאומית להטיל סנקציות על ישראל עד שתכיר ותמלא אחר התחייבויותיה על פי המשפט הבינלאומי והחלטות האו"ם".



בתוך כך, בסוכנות הידיעות "מען" דווח כי תייסיר חאלד, חבר הוועד הפועל של אש"ף, הזהיר מפני התקנות החדשות של משרד הפנים, המאפשרות למאות אלפי לוחמי חי"ר במילואים, שסיימו רובאי 07 ומעלה, לשאת נשק ברישיון. לדברי חאלד, "ישנם 145 אלף מתנחלים ישראלים בשטחים הפלסטינים הכבושים שהם בעלי היתר לנשיאת נשק, לא כולל חיילים, שוטרים ואחרים הנושאים נשק חם במהלך עבודתם".
לדבריו, "הגדלת תקני רישיון הנשק תגדיל את מספר המתנחלים הנושאים נשק לכ-200 אלף בני אדם. הם נושאים נשק רק כדי להרוג ולהפחיד את האזרחים הפלסטינים". הוא קרא לפורומים בינלאומיים, בהם מועצת הביטחון של האו"ם, בית הדין הפלילי הבינלאומי והאספה הכללית, להשתמש באחריותה כנגד התקנות, ודרש גם התערבות בינלאומית להגנה על הפלסטינים "מפני הפשעים של המתנחלים נגדם לאורך השנים".