בחדשות עשר פורסם הערב (חמישי) כי חבריו של אלי בר זכאי, דורס הנער אילון שלו אמסלם, הציעו לו כי אחד מהם ינהג במקומו "אנחנו מאוד מצטערים על המקרה עברנו טראומה גדולה כל החברים", אמרו. סנגורו לשעבר של הדורס, בר זכאי, שפגע בנער בן ה-13, שמת מפצעיו לפני כשלושה שבועות בתל אביב, עו"ד אילון אורון, התראיין ב-103FM אצל בן כספית ורוני בראון, וסיפר את דעתו על הטיפול של הנושא בתקשורת, חומרת המעשה של הדורס לדעתו, ואף מדוע הוא איננו מייצג אותו יותר: "מדובר בעניינים כספיים".  


מה העונש המקסימלי על הריגה תוך כדי נסיעה ברכב?  עד כמה זה תיק אבוד לעורך דין?
"אין מה לקנא בעורך הדין שמייצג אדם שהתקשורת העלתה אותו, ואינני אומר אם בצדק או לא, על מוקד. האיש הזה נשפט בתקשורת. נכון שבית המשפט שומע משפט ומנסה, מדגיש את המילה מנסה, על הרקע הדיון הציבורי, לקבל את ההחלטה הנכונה, אבל בתוך עמי אני יושב. הפתיחה הזאת, שהעלו אותך על מוקד, זה משחק לא הוגן. במקרה הזה יש הרבה נתונים תקשורתיים". 

הוא עשה פנייה של 90 מעלות, ב-1:00 בלילה, עושה חארקות, שותה, מטלפן לחבר'ה, מזמין עורך דין לפני המשטרה, משבש ראיות. יש תיק חמור מזה?
"זה אירוע ששום דבר לא סגור לגביו. כיצד הוא נהג, האם התאונה עצמה יכול להיות שהיא תיגרם גם אם בגופו לא היה אלכוהול. נכון שקיימת חזקה לחובתו של הנהג, קיימת חזקה שהאלכוהול הוא שהשפיע, אבל את החזקה הזאת ניתן להפריך. זה לא קל, אבל אפשר להפריך".
 


אתה מוכר בתור עו"ד ותיק בתחום הזה. אם הדברים מוכחים בבית המשפט, כמה שנים אתה נותן לאדם כזה?
"יש שאלת שיבוש, מה זה בכלל. לי יש בטלפון החסוי שיחה שדיברתי עם חבר, ואמרתי לו 1001 דברים שפועלים לחובתי, אני לא אמור להביא את זה לידיעת המשטרה. מה שאתם אומרים זה על בסיס שמירה על זכות השתיקה". 
 
למה אתה לא מייצג אותו?
על שאלה זו עורך הדין ניסה להתחמק ואמר: "הוא אמר לי 'נעלבת? אמרתי לו - אם אתה לוחץ, אז נעלבתי'. זה בעיקר ענייני כספים. לא רוצה להגדיר. מייצג אותו כעת עורך דין שעיסוקו בפלילים. לכל אדם מגיע משפט צדק, זה אדם שהיה נקי מרבב עד למה שקרה".

כספית הוסיף לסיום את דעתו על הנושא ואמר: "אתה אומר שמגיע לו משפט צדק, אני אומר - 'כל כאלב ביג' יומו', ואני מקווה שיקבל 50 שנה בכלא עם עבודות פרך".