בית משפט השלום בחיפה הורה לשחרר הערב (שבת) את תושב קריית חיים שנעצר בחשד שתקף שלושה צעירים משפרעם בחוף הים בעירו, למעצר בית.  ההוראה על השחרור לאחר כשל חקירתי בו לא נערך לחשוד מסדר זיהוי ולא נבדק האליבי שלו. המשטרה ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה. תושב נשר נעצר גם הוא מוקדם יותר בחשד במעורבות באירוע.
ח''כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני), יו''ר שדולת קיום חיים משותפים בין יהודים לערבים, אמר בעקבות תקיפת המתרחצים: ‏"הפגיעה בשלושת הערבים משפרעם ע"י חבורת בריונים נאלחים בשל היותם ערבים מעוררת בחילה וכעס. ראויה לגינוי מצד לצד, וטיפול משטרתי נחוש ומהיר. תארו לכם ידיעה מקבילה על תקיפת יהודים באירופה רק בשל דתם".

ח״כ קסניה סבטלובה אמרה בעקבות האירוע כי "יש קשר הדוק בין ‏חוק הלאום ואוירת העליהום שיוצרים הפוליטיקאים מימין, המעניקים לגיטימציה לגילויי גזענות אלימים כמו התקיפה המזעזעת של אזרחי שפרעם בחוף קרית חיים. לאור הלהיטות של הימין להפוך את כל הערבים בישראל לאויבים בפוטנציה בגלל שפתם וביקורת לגיטימית על חוק הלאום, אני חוששת שמציאות זו עומדת להיות אף קשה יותר". סבטלובה הוסיפה: "אני דורשת מהשר ארדן לפעול כנגד גילויי הגזענות ביד קשה ובנחישות. אין להקל עם הגזענים האלימים והמתפרעים למיניהם".
לטענת השלושה, החשוד עזב את המקום לאחר ששאל האם הם ערבים וחזר עם חבריו כשהם חמושים בשרשראות וסכינים. על פי החשד, החשודים הכו אותם וברחו מהמקום. א', אחד המותקפים, אמר בגל"צ כי "כששמעתי שיש עצור זה קצת מנחם, אבל הכאב גדול. אני סובל מפציעות ראש, במרפק ובברך".

א' סיפר על השתלשלות האירועים ואמר כי "ניגש בחור ששאל אם אנחנו ערבים. ענינו לו שכן, ואז הוא חזר עם עוד חברים שאחזו בסכינים ומוטות ברזל. הם הכו אותנו במשך רבע שעה, עד שהגיעו שני בחורים שעזרו לנו. שאלתי אותם מה הם רצו אבל הם לא ענו, זה היה רק בגלל שאנחנו ערבים. אף פעם לא נתקלתי במקרה כזה במקום".
"לי ספציפית זה פעם ראשונה, אבל עכשיו התחילו עוד אנשים לספר לי על מקרים נוספים. אגיע שוב לחוף. הגזענים האלו לא ימנעו ממני לבוא". אחיו של אחד המותקפים סיפר מוקדם יותר ל"מעריב אונליין" על השתלשלות העניינים: "צעיר יהודי הגיע לחוף הים בלילה שבין חמישי לשישי, סמוך לשעה 1:00 בלילה. הוא ניגש לאחי ולחברים שלו ושאל אותם 'אתם ערבים?'. הם השיבו שכן, והוא שאל 'מה אתם עושים פה?'. אחרי שהם השיבו שהם יושבים פה הוא הלך". 
לדבריו, בשלב הזה הצעיר היהודי חזר עם שבעה צעירים נוספים. "הם תקפו אותם עם שלשלאות, סכינים וכל מה שהיה להם ביד", הוסיף, "הם ניצלו ממוות וודאי בזכות שני יהודים בגילאי 40 שעברו באזור והזעיקו את השוטרים". הוא אמר: "המשטרה לקחה את מצלמות האבטחה וחקרה את אחי ואת חבריו".
השלושה פונו לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי ושם החליטו להגיש תלונה על האירוע. החשוד יובא במוצאי שבת לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה. מהמשטרה נמסר: "רואים בחומרה רבה את אירוע התקיפה. נפתחה חקירה מאומצת תוך הפעלת אמצעים רבים ולפנות בוקר נעצר חשוד".