הסתיו מתקרב וברשות המים אופטימיים באשר לתחזית הגשמים לתחילת החורף הקרוב שצפוי על פי השירות ההידרולוגי ברשות להיות גשום מעט מקודמיו. עם זאת, ברשות המים מבקשים להבדיל בין בצורת מטאורולוגית שבה כמעט ולא יורד גשם, לבין בצורת הידרולוגית, הנמדדת בהשפעה של הגשם על מצב מאגרי המים. והם מדגישים: "גם אם החורף הבא יהיה חורף ממוצע, ואף מעט למעלה מכך, הבצורת ההידרולוגית (מצב מקורות המים) צפויה להימשך"



על פי התחזיות לחודשים הקרובים המצטברות בימים אלה ברשות המים לקראת הסתיו הקרוב, ישנו סיכוי סביר להפוגה בבצורת אותה חווינו בחמש השנים האחרונות כשתחזית מדוייקת יותר תתפרסם בעוד כחודש.



ועם זאת, מדגישים ברשות המים: "הגירעון במאגרי המים הטבעיים אחרי חמש שנות בצורת רצופות הוא גדול. גם אם שנת הגשם הקרובה תהיה ממוצעת ותימשך הפסקת השאיבה מהכנרת למערכת הארצית, הכינרת תישאר בסוף החורף הקרוב מתחת לקו האדום התחתון. מפלס הכנרת נמצא כיום ברום של 214.20 - מ' ועד תחילת עונת הגשמים הוא צפוי להמשיך ולרדת בכ-1 ס"מ בכל יום ולהגיע קרוב לרום הקו השחור. כבר בשבועות הקרובים ימים ה"אי" שנחשף בכנרת, מול קיבוץ מעגן, צפוי להתחבר לחוף".



הגירעון במלאי מקורות המים הוא כ-2.5 מיליארד קוב מים ועל פי רשות המים, לקראת סיומו של קיץ 2018 נמצאים מקורות המים במדינה (הנחלים, המעיינות, הכנרת והאקוויפרים) במצב הגרוע ביותר מזה שנים, חלקם אף בדרך לשבור שיאים שלילים היסטוריים של זרימה.



"הבצורת הקשה בחמש השנים האחרונות הכתה בעיקר במקורות המים בצפון הארץ אולם גם בשאר מקורות המים ישנם חוסרים עצומים", אומרים ברשות המים, "להבדיל מהמדינות האחרות באזור, ישראל נערכת ומתמודדת עם שינויי האקלים והמחסור המצטבר במים. חמשת מתקני התפלה מספקים כמות מים השווה לכ-70% מכל המים המסופקים לבית ולעיר, כ-86% מכל השפכים בישראל מטופלים ומנוצלים ועוד. ועם זאת, שינויי האקלים מחייבים את כולנו בניהול מושכל ומניעת בזבוז מים כדרך חיים, גם בשנים ברוכות, שאנו מקווים ובטוחים שיהיו גם כאלו".