למרות הפרסומים בדבר התמודדותה, ח"כ סתיו שפיר מ"המחנה הציוני" הודיעה אמש כי לא תרוץ לראשות עיריית תל אביב. שפיר כתבה בפייסבוק כי באמת שקלה לרוץ לבחירות הקרובות, וכי היא "חושבת שהבחירות הקרובות הן הזדמנות נדירה להשלים את המהפכה שהתחלנו לפני שבע שנים ברחובות, כשצעדנו וצעקנו יחד "צדק חברתי", והמשכתי בכנסת, עם חקיקת חוק השכירות – החוק הראשון זה עשרות שנים שנועד להגן על שוכרי הדירות בישראל", אבל לאור המצב והאירועים האחרונים בקרית חיים ובדרום הר חברון המדינה נתונה ב"מצב חירום", ועל כן היא תישאר בכנסת.



הרשת לא נותרה אדישה להודעתה של שפיר ומהר מאוד החלו תגובות, בעיקר ציניות ומתחכמות לצוץ באתרים וברשתות החברתיות. ינון מגל צייץ בחשבונו בטוויטר כי "בעקבות ההודעה של ח"כ שפיר על מצב החירום החלטתי גם אני להודיע שלא אתמודד על ראשות עירית תל אביב. חירום זה חירום". 




הפרשן עמית סגל כתב: "הלם: עוד תפקיד שסתיו שפיר שקלה לרוץ אליו ובסוף החליטה שלא. הפעם עיריית תל אביב". רפי יעקבי כתב בסרקסטיות כי לנוכח החדשות בעניינה של שפיר "חולדאי מנגב זיעה ממיצחו ונושם לרווחה". מאיר לוי צייץ: "סתיו שפיר חשבה לרוץ אבל פתאום נזכרה שבפעם הקודמת דפני ליף סחבה אותה על הגב. כמה נעים להיזכר".



אביחי יהב כתב: "אם תראו מישהי טסה באוויר עם גלימה, מסכה וכובע, אגרוף קפוץ ויד שלוחה קדימה, לא לפחד, סתיו שפיר יצאה לחלץ את המדינה ממצב החירום בו היא נתונה. בחור בשם אלי צייץ כי "אלוהים בוכה על הפרישה של סתיו שפיר מהמירוץ".



הציוצים המשיכו כששלומי וקנין כתב: "חחחחחחחחחח הצילה את המדינה. מגיע לה להדליק משואה. מצב החירום נמשך?" רונית ה"ביביסטית" כתבה בטוויטר: "אין ימין ואין שמאל, במצב חירום כולנו נקראים לדגל!