עשרות נכים הפגינו הערב (שלישי) ליד קרית הממשלה בתל אביב, וגרמו לשיבושי תנועה באזור תחת הכותרת "צדק לכל הקשישים והנכים", זאת כנגד מדיניות הממשלה, שלטענתם ממשיכה להתעלם ממצוקתם ומדרישתם לחיות בכבוד. המפגינים הציבו במקום מיצג "לזכרם של הנכים והקשישים האלמונים, שמתו בטרם עת עקב מצוקה שנכפתה עליהם על-ידי ממשלה זו".



הנכים מפגינים בת"א

במהלך ההפגנה חסמו ארגוני הנכים את נתיבי איילון מכיוון צפון לדרום, בקטע שבין מחלף שבעת הכוכבים עד מחלף השלום, כמו גם את צומת עזריאלי בתל אביב לכל הכיוונים. בשעות הערב פונתה ההפגנה והצירים נפתחו מחדש לתנועה. לקראת 23:00 הגיעו שני רכבים לנתב"ג וחסמו את השער המהיר בכניסה לנתב"ג.



יונתן תדמור, מראשי המאבק, אמר כי "שר האוצר כחלון הבטיח ולא קיים. קצבת הנכים הגבוהה ביותר מסתכמת בכ3,200 שקל, עבור 100% נכות, רחוק מאוד משכר המינימום שעומד על 5,300 שקל. בכל שנה מתאבדים 70 נכים כי אינם רוצים להיות נטל על המשפחה ומחוסר יכולת לקיים עצמם בכבוד. לנכה יש הוצאות מחייה רבות יותר משל אזרח רגיל, אנחנו חיים כל היום בחישובים האם לקנות אוכל או תרופות".



לדבריו, "ל-80% מהנכים אין כרטיסי אשראי, נמצאים בחובות ובהוצאה לפועל. הממשלה מציגה אותנו כאלימים אך אינה מותירה לנו ברירה. נמשיך במאבק עד אשר נשיג פתרון – חסמנו את נתב"ג, רכבת ישראל ונתיבי איילון, נשתק גם את מרכז תל אביב ולא נרפה".



גד הרן, יו"ר מפלגת צדק חברתי, הוסיף: "אנחנו תומכים במאבקם הצודק של האנשים עם מוגבלות והאזרחים הוותיקים. בישראל יש 960 אלף מקבלי קצבאות זקנה, שחיי רבים מהם תלויים בהן לחלוטין. הקצבה לקשיש עומדת על 1,535 שקל, ולאחרונה עודכנה בשישה שקלים. זהו בזיון ולעג לרש. לצערנו קולם של הקשישים לא נשמע ואנו נהיה כאן כדי לזעוק את זעקתם".