בנימין בלומברג, מי שהיה ראש הלק"ם הראשון, ואחד מבכירי מערכת המודיעין הישראלית במשך עשרות שנים הובא היום (רביעי) למנוחות, והוא בן 95. בלומברג נולד בשנת 1923 במקווה ישראל, והצטרף להגנה וגוף המודיעין שלה, הש"י בשנת 1940. במהלך מלחמת העצמאות הופקד על ההגנה על מפעל האשלגן בקיבוץ קלי"ה שבצפון ים המלח, אך נאלץ לנטוש אותו במהלך המלחמה וחזר לש"ב. 

במהלך שירותו בארגון, שהפך לאחר מכן לשב"כ, עסק בלומברג בביטחון מידע, וצוותו הפך למה שיהפוך בעתיד ללשכה לקשרי מידע - הלק"ם, והיה מהאחראים לאבטחת הכור בדימונה בימיו הראשונים, ולאחר מכן החל הארגון שברשותו לעסוק גם בריגול עסקי ובביצוע עסקאות לצורכי הביטחון של ישראל. בין המבצעים שבהם היה מעורב בלומברג היו רכישת 200 טון אורניום מועשר מבלגיה והברחת תוכניות מטוס המיראז' הצרפתי לאחר האמברגו על ישראל. בשנת 1981 פוטר בלומברג על ידי שר הביטחון אריאל שרון, והוחלף בידידו רפי איתן.

איתן עצמו התראיין הערב לכאן ב' וסיפר על חברו לצללים. "הכרתי את בנימין בשנות ה-50', כשהייתי בשירות הביטחון והתמניתי כמפקד היחידה המבצעית המרכזית, ובנימין היה באותו הזמן ראש אגף שטיפל בביטחון במערכת הביטחון", סיפר השר לשעבר. "כבר בראשית הדרך נוצר מגע ביני ובינו בעניינים משותפים. באחד הימים בנימין ביקש ממני לערוך מצגת עבור שמעון פרס, שהיה מנכ"ל משרד הביטחון על יכולותינו, וכתוצאה עלה הרעיון של פרס להקים יחידה מיוחדת במשרד הביטחון לנושא זה, ובשל ראשון הוקמה היחידה שתהפוך בעתיד ללק"ם כשפרס הפך להיות שר".

"בנימין היה יד ימינו הביצועית של פרס בנושאי תעשיות הצבאיות, בהן גם הכור בדימונה" סיפר עוד איתן, וכשנשאל על המבצעים עליהם היה אחראי בלומברג, הוסיף כי "בנוגע לסיפורים על גניבת תוכניות המיראז' או הברחות אורניום לישראל, בגדול הסיפורים עליו נכונים, אבל אבל בפרטים תרשה לי לא לפרט". 

"בשנים האחרונות ארגנו קבוצת חברים שתמכה בו באופן כספי", סיפר איתן, תוך שהוא מציין כי הייתה לבלומברג פנסיה של ראש אגף במשרד הביטחון והוסיף בצער. "חלקם נפטרו בשנים האחרונות ונותרנו רק שניים שלושה, הזקנה קופצת עלינו".