ארבע שנים אחרי התאונה הקשה שכמעט גבתה את חייה, הצליחה מעיין חודדה בת ה-31 מקרית טבעון, יוצאת העונה השנייה של האח הגדול, לסגור אתמול מעגל מרגש במיוחד. לראשונה מאז התאונה, היא פגשה את סגן טפסר יצחק סויסה, סגן מפקד תחנת כיבוי אש חיפה, שהיה מפקד המשמרת שפיקד על צוותי הכיבוי שפעלו בזירת התאונה והצילו את חייה של מעיין.
ב-30 באוגוסט 2014 בשעות הערב, נהגה מעיין חודדה ברכב הדייהטסו הקטן שלה, כשלצידה יושב ידיד ושתי חברות מאחור. בשלב מסוים, בפניה שמאלה ברמזור באזור הקריות, הגיחה לעברה מטרונית שפגעה בה בעוצמה. התוצאה הייתה קטלנית. מור יפה בת ה-20, חברתה שישבה מאחור, נהרגה. מעיין נפצעה קשה מאד ואיבדה את הכרתה ושני החברים הנוספים נפצעו בינוני וקל. לזירת התאונה חשו צוותים של מד״א כרמל ושלושה צוותים של לוחמי כיבוי אש מתחנת חיפה עליהם פיקד ממלא מקום ראש המשמרת יצחק סויסה (אז בדרגת רשף משנה).

״הגענו לזירת התאונה יחד עם אנשי מד״א והיה עלינו לקבל החלטות קשות באשר לחילוץ הנפגעים מהדייהטסו המרוסקת״, סיפר סויסה, ״שמעתי יללות של כאב. גם במטרונית היו פצועים והיה עלינו לפעול מהר. הזירה הייתה קשה וכואבת. מה שהציל את חייה של מעיין, שנפצעה קשה מאד בבטן, היו הטיפול המקצועי המשולב של לוחמי האש ואנשי מד״א והעובדה שכוחות ההצלה הגיעו לזירה במהירות״, סיפר סויסה.

הרכב המרוסק לאחר תאונת הדרכים

 
חודדה הובהלה לבית החולים רמב״ם בחיפה. היא סבלה מקרע בבטן ומאיבוד רב של דם. חייה ניצלו, ובחלוף כשבועיים התאוששה וניסתה ליצור קשר עם שירותי הכבאות במטרה לברר מי היו הכבאים שהצילו אותה, אך הדבר לא עלה בידה והיא נאלצה להסתפק במכתב תודה כללי ששלחה להם. 

״לאחרונה, לגמרי במקרה אירחנו בביתנו חברה שמעיין הגיעה איתה. מיד זיהיתי אותה״, סיפר סויסה, ״נושא התאונה עלה בשיחה ואז סיפרתי לה שאני זה שפיקד על החילוץ שלה בזירת התאונה. אני שמח שפגשתי את מעיין, היא אחת מני רבים שהצלתי, ואני שמח בשבילה שהחלימה והמשיכה בחייה. החיים ניתנו לה במתנה״, אמר סויסה. ומעיין סיכמה, ״איציק סויסה היה בדיוק האיש אותו חיפשתי ואני מאושרת שהצלחתי בכך. סגירת המעגל הזו מרגשת אותי מאד. המקרה שלי לימד אותי, ששירותי הכיבוי וההצלה, הם לא פחות הצלה מאשר כיבוי ואני אסירת תודה לאיציק סויסה וללוחמי האש שהצילו את חיי״.