ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) באירוע הרמת כוסית לקראת ראש השנה עם ראשי הרשויות, שם נאם לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו בקרוב, והדגיש: "כולנו מבקשים לפעול יחד לטובת אזרחי ישראל, כולם, בלי יוצא מן הכלל - יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים, בדואים, צ'רקסים, בהאים - כל אזרחי ישראל.



"אינני רוצה לצייר מציאות מדומה, אני לא מסתכל על העולם מסביבנו במשקפיים ורודים. אנחנו עומדים עדיין מול אתגרים, אבל אני אומר לכם שישראל עולה. עולה ועולה. היא עולה בזכותכם, בזכות אזרחי ישראל. אבל עדיין אתגרים ביטחוניים רבים לפנינו. זה מחייב אותנו לפעול פעולה עקבית ונחרצת נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה באזור הזה לפגוע בנו. צה"ל וזרועות הביטחון פועלים יום ולילה להבטיח את השטח והביטחון בכל הגזרות. אני שמתי את הביטחון ראשון. בצדק, גם אתם מבינים את זה. כולנו מבינים שזו האחריות הראשונה של כל ממשלה". 

 
בהמשך נאומו דיבר נתניהו על הפריפריות: "אני רוצה להתייחס למושג שאני מתקומם נגדו כל השנים הללו - ערי הפיתוח. אני אמרתי שהגיע הזמן שהערים הללו יהיו מפותחות. אני ראיתי את הסדרה, יכול להיות שגם אתם צפיתם בה, "סאלח, פה זה ארץ ישראל". צריך להצדיע, ממש כך, להמוני העולים שנשלחו אל היישובים המרוחקים בנגב ובגליל. הם מצאו את עצמם פעמים רבות בלב השממה, סבלו מפגעי מזג האוויר, ידעו מצוקות מים, התמודדו עם תנאי ביטחון קשים מאוד". 

"חבלי הקליטה הללו הכבידו באופן יום יומי, אבל התושבים לא הרימו ידיים. הם גילו יוזמה ותושייה, הם גילו דבקות, אמונה, עשייה. ומן המעברות צמחו שכונות, ומן השכונות עיירות, ומן העיירות ערים - ואלה ערים מפותחות. האדמה הצחיחה הניבה פירות".

נתניהו בהרמת כוסית לקראת השנה החדשה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
 
"גם דמוגרפית, ישראל היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסייה שלה הולכת וגדלה. זה מגדיל לנו את התל"ג וזה נותן לנו את המשאבים לטפל בביטחון. המשאבים לטפל בביטחון באים מהכלכלה, לא מהכלכלה האמריקנית. אני מודה ומעריך כל דולר שמגיע מארה"ב לעזרה שלנו, אבל כשאני מסתכל על הוצאות הביטחון הכלליות שלנו, תלוי איך אתה מודד, זה בערך 12%, מקסימום 15%. 85% מצרכי הביטחון באים מהכלכלה, ולכן אנחנו צריכים גם כאן כלכלה צומחת. כלכלה צומחת לביטחון, לרווחה, לחינוך, לשלטון המקומי", הוסיף ראש הממשלה. 
"קורה אבסורד. מדינת ישראל מייצרת את התוכנות המדהימות ביותר, גם בחינוך, גם בערים חכמות, והסנדלר, הגיע הזמן שהסנדלר יפסיק ללכת יחף - ואתם עושים את זה. אתם מובילים את זה. אתם מיישמים את זה. אני מעודד כל אחד ואחד מכם ליישם את זה". 

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הודה לראש הממשלה על שהתייצב לצד השלטון המקומי וסייע לקדם תכניות רבות. "בשנים האחרונות השלטון המקומי הפך לכוח מניע בחברה הישראלית. היום אנחנו פועלים באחדות ושיתוף פעולה ומהווים כוח משמעותי בכנסת ובממשלה. העליהום התקשורתי מונע מאנשים טובים להתמודד לראשות הערים ויש לשפר את ההגנה על נבחרי הציבור".
 
עמיר ריטוב יו"ר מרכז המועצות האזוריות אמר: "השלטון המקומי ערב זה לזה. אנו עובדים ביחד, למען קידום כלל השלטון המקומי בשביל כל המגזרים והרשויות."
 
נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ


כזכור, אמש נאם נתניהו בטקס קריית המחקר הגרעיני ע"ש שמעון פרס ז"ל, שם פנה באופן ישיר אל איראן: "אי אפשר להתכחש לעובדה שנשארו אויבים רבים, במרחב הזה ומעבר לו. אויבינו אבל יודעים היטב מה ישראל מסוגלת לעשות, הם מכירים את המדיניות שלנו. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו. אינני מפריח ססמאות באוויר, אני מתאר מדיניות עקבית, ברורה ונחושה. זו המדיניות שלנו. היא מגובה בהיערכות מתאימה, בהצטיידות, במוכנות, ובשעת הצורך בפקודות מתאימות".

על דברים אלו הגיב שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף באומרו: "איראן, מדינה ללא נשק גרעיני, מואשמת בהשמדה אטומית על ידי מחרחר מלחמה, שעומד ליד מפעל לנשק גרעיני", האשים זריף, והוסיף כי "זה מעבר לחוסר בושה בעזות המצח".