הילה אלרואי, כתבת הבריאות הוותיקה של חדשות עשר, שוחחה היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על השנה הקשה בחייה, במהלכה נאלצה להתמודד עם מחלת הסרטן. נוסף על המחלה הקשה, היא מספרת כי בן זוגה נפרד ממנה ימים ספורים אחרי הטיפול הראשון שעברה. לדבריה, היא הייתה אמורה לצלם סדרה חדשה על מחלת הסרטן, עד שהתברר שלקתה בה בעצמה: "לא הייתי בלחץ נורא כשגיליתי. הרגשתי גוש והייתי די בטוח שהוא סרטני, לאחר שבעבר היה לי גם גידול שפיר. זה הרגיש לי אחרת".

"מכיוון שהייתי אמורה להתחיל לצלם סדרה חדשה על מחלת הסרטן, התקשרתי לפרופסור שהיה גם מרואיין שלי בסדרה ובסוף השיחה סיפרתי לו על הגוש אני חשה בשד. הוא מיד זימן אותי לעשות אולטרסאונד".
"זה מאוד הקל עליי שהכרתי את הפרסונות בתחום", שיתפה אלרואי. "חלקם חברים שלי עוד מילדותי. ברגע שהדוקטור הסתכלה על המסך יכולתי להבין שהיא לא אוהבת את מה שהיא רואה. יש מספר טיפולים אפשריים לסרטן השד, ואני קיוויתי להיות זו שיש לה את 'הגידולים הטובים'. מכיוון שאני כל כך הרבה שנים במקצוע אמרתי לעצמי 'זה רק סרטן השד'".

"כשאתה מגיע לבית חולים וכתוב עליך שאתה חולה אונקולוגי מרגיש מוזר, זה לא התחבר אליי. לקח לי זמן לדבר במושגים הללו. זו הייתה תקופה לא נעימה, אבל צריך להכניס את הדברים לפרופורציות, חליתי בעבר בשפעת גרועה מזה. אנשים כל כך מפחדים מהמחלה הזו ולי דווקא היה יותר קשה לראות את השינוי ההתנהגותי".
אלרואי מספרת כי לא המחלה ריסקה אותה, אלא דווקא הפרידה מבן זוגה כמה ימים לאחר הטיפולים הראשונים.  "זה היה סוג של משבר. הפרידה הפילה אותי כי הייתי שלושה ימים אחרי ניתוח, ועוד לפני ההקרנות. הרגשתי שבאותו הזמן עליי לשמור על הסביבה הקרובה אליי. הנחתי שהדברים התבשלו אצלו בראש לפני כן וכשהוא הגיע אליי הוא היה בשל לומר לי את הדברים. אין לי ספק שהוא נבהל נורא מהמחלה הזו, ואולי היה לו חשש שאהפוך לסיעודית בהמשך והוא יידרש לטפל בי. זה היה הלם, הרגשתי שאני יושבת במטוס והטייס מספר שאנחנו עומדים להתרסק, שיש רק מצנח אחד והוא זה שקופץ. זו הרגשה נוראית".

 

מה אמרת לו?
"באותו רגע אמרתי לו 'אתה רואה את הדלת - צא'".
בתוך המחלה היית צריכה להתמודד באבל הפרטי על הפרידה
"אי אפשר היה לטפל באבל הפרטי וזה מה שהפך את זה ליותר קשה. רק הסביבה המאוד קרובה אליי ידעה על הפרידה. לאורך כל התקופה הזו נאלצתי להסתיר את זה כי לא רציתי לדבר על זה עם כל אחד בייחוד שכולם ידעו כבר שיש לי סרטן. מי ששאל אותי מבחוץ מה שלום בן זוגי נאלצתי לשחק אותה כאילו הכל בסדר".
היו כאלה ששאלו אותך 'איך לא ראית שהוא כזה'?
"אני חושבת שזה היה בלתי אפשרי לראות, אבל זה כבר מאחוריי. הפסקתי לשאול למה ואיך, זה כבר לא לעניין. הוא אמנם ניסה קצת ליצור קשר אחרי הפרידה, אך זה לא סקרן אותי לשמוע אותו. אני לא בן אדם קל בדברים האלה ויש דברים שלא עושים. אני יודעת שנשים וגברים עוברים דברים כאלה וזה באמת יכול להפיל אך חשוב שאנשים יידעו שהחיים ממשיכים הלאה גם אחרי דברים כאלה".
אני מניח שלא יהיה לו נעים לקרוא את הכתבה הזו
"אני לא חושבת שיש בה משהו שהוא לא יודע".