פרשת גל הירש: חה"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חשף ב"שבת תרבות" ברמת גן כי ועדת הפנים תתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון והצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא פרשת גל הירש ומסמך יצחקי.



קיש אמר כי: ״התנהלות המשטרה בפרשת גל הירש חייבת להיבחן. אין כלי אחר שיכול לקדם את בדיקת העניין. יש חשש שהיה פה סיכול פוליטי כי למישהו במשטרה לא התאים שגל הירש יהיה מפכ"ל״.



רק לפני 10 ימים דרשו פרקליטיו של  הירש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור את תיק החקירה נגדו באופן מידי, ורמזו שיפנו לבג"ץ אם בקשתם לא תתקבל. לפי הדיווח של "חדשות 10" ו"כאן 11", פרקליטיו של הירש הגיעו למסקנה שאי אפשר להמשיך כך, והם פנו למנדלבליט במכתב שבו ביקשו להפסיק את החקירה לגמרי.



לטענת פרקליטיו של הירש, אין בידי המשטרה ראיות נגד מרשם. הם רמזו כי אם בקשתם לא תיענה הם יפנו לבג"ץ, וקראו ליועץ המשפטי לממשלה למנות ועדת חקירה לבדיקת נסיבות המקרה. לדבריהם, לא ניתן כלל לפתוח נגד הירש בחקירה על אירוע שקרה לפני שהחוק בארץ שונה. החוק הישראלי האוסר מתן שוחד בחוץ לארץ שונה ב-2010, בעוד שהמקרה המיוחס להירש התרחש ב-2008. לפי הדיווח, מקורות במשטרה אמרו גם הם כי אין ראיות נגד הירש.



חה"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חה"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, ביוני 2017 דווח כי הירש נחקר על ידי היחידה הארצית של המשטרה במסגרת חקירה, שהחלה כשנה לפני כן, ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות ביטחוניות בחו"ל. הוא נחשד אז כי זכה שלא כדין בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים כספיים נרחבים במדינה זרה, באמצעות מתן שוחד לעובד ציבור זר.



התנועה לאיכות השלטון פנתה  לפני שבועיים אל השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בדרישה למנות ועדה שתבדוק את פרשת סיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה קודם מינויו של רוני אלשיך המפכ"ל המכהן. כמו כן, נדרש ארדן לקיים בדיקת קיומם של מאגרי המידע המודיעיניים במשטרה הכוללים לכאורה מידע על אישי ציבור כפרויקט המשמש כ "מאגר חומרים ליום פקודה".


אולי יעניין אותך גם