מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה כי המימון לארגון אונר"א, המסייע לפליטים פלסטינים, יופסק באופן מוחלט. הדבר מתרחש פחות מיממה אחרי שהוושינגטון פוסט דווח על ההחלטה הצפויה. העיתון העריך כי ההכרזה תתבצע בשבועות הקרובים וכי הממשל צפוי להביע את מורת רוחו בנוגע להתנהלות הארגון ועל כוונתו שלא להכיר במספר הפליטים שאליו טוענים הפלסטינים ואונר"א אלא רק בעשירית מהם.

בתקופה האחרונה פורסמו דיווחים רבים בנוגע לשינוי בגישת ארצות הברית כלפי הפלסטינים והסכסוך הישראלי-פלסטיני אותו מוביל ממשל טראמפ. בין השאר הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית על קיצוץ של 200 מיליון דולר בתקציב הסיוע לפלסטינים לפני כשבוע. מקור במחלקת המדינה אמר אז לסוכנות רויטרס כי "ארצות הברית בחנה את הסיוע לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כדי להבטיח שהכספים מושקעים בהתאם לאינטרס האמריקאי", והוסיף כי כתוצאה מאותה הבחינה והנחייתו של טראמפ "אמריקה תעביר יותר מ-200 מיליון דולר שהיו אמורים להגיע לתוכניות ברשות הפלסטינית ועזה לפרוייקטים בעלי עדיפות גבוהה במקום אחר".
המהלכים האחרונים ממשיכים את הקו הסותר של הממשל האמריקאי הנוכחי, כאשר מצד אחד הוא מודיע על רצונו להגיע ל"עסקת המאה" בין ישראל לפלסטינים, ומדגיש את היותו מתווך נייטרלי בסכסוך, ומצד שני מתעמת פעמים רבות עם הרשות הפלסטינית, שניתקה קשר עמו אחרי הצהרת הנשיא דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, והעברת השגרירות אליה.

צילום: רויטרס

 

 בתו של מקיין: "נפרדים מגיבור אמריקאי אמיתי, לא כמו הרטוריקנים הזולים של היום"
חברים, בני משפחה ובכירים בממשל ובצבא האמריקאי בעבר ובהווה התכנסו בקתדרלה הלאומית בוושינגטון, כדי לחלוק כבוד אחרון לסנטור ג'ון מקיין שנפטר בשבוע שעבר. בטקס השתתפו בין היתר הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש, שניצח את מקיין בבחירות בשנת 2000, והנשיא לשעבר ברק אובמה שניצח את מקיין ב-2008. השניים אמורים להספיד אותו, לבקשתו. הדבר ישלח מסר של אחדות בין שתי המפלגות, בתקופה שבה נדמה כי אמריקה מפולגת יותר מתמיד.
מייגן בתו של מקיין ספדה לו: "הגענו לכאן כדי לבכות על הליכתה של הגבורה האמריקאית האמיתית. לא רטוריקה זולה של אנשים שמעולם לא הקריבו דבר, הוא נתן כל כך הרבה ולא האופורטוניזם של אלו שחיו חיי אושר ופאר בזמן שהוא הקריב את חייו". מקיין הוסיפה: "לאבא שלי מעולם לא היה אכפת מה הם חשבו עליו, הוא היה אדם גדול, לוחם גדול, אמריקאי גדול, אני מעריצה אותו ואוהבת אותו כי הוא היה אבא נהדר. הוא ידע מה זה לגדול כבן של אדמירל גדול".
הטקס מתקיים אחרי שארונו הוצב ברוטונדה של הקפיטול, בנוכחות בכירים רבים, בהם סגן הנשיא מייק פנס. הטקס התקיים ברוטונדה של הקפיטול והוא האדם ה-31 הזוכה לכבוד הזה - עצם קיום הטקס במקום
סגן הנשיא ספד למקיין והגדיר אותו "פטריוט אמריקאי" ש"שירת מטרה גדולה יותר מאשר הוא עצמו". עוד אמר: "תנו לי לומר לכל אלה שהגיעו להוקיר לו כבוד אחרון, וכן למשפחתו האהובה, שתמיד נזכור בי ג'ון מקיין שירת את ארצו בכבוד. בכל דור ודור יש כאלה החושבים על טובת המדינה לפני זו שלהם, כאלו שמשרתים את המדינה, והוא היה אדם כזה".
כזכור, מקיין הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר, כיממה לאחר שהודיע כי הוא בוחר להפסיק לקבל את הטיפולים הכימותרפיים לגידול בראש שממנו סבל. היריבות וחילוקי הדעות בין הנשיא המכהן לבין הסנטור המנוח ידועות, כאשר מקיין אף אמר כי הוא מבקש שטראמפ לא יבוא להלווייתו וכי הוא מעוניין שאובמה ובוש יספידו אותו. 
צילום: רויטרס
דיווח: האמריקאים מתכוננים למלחמה

גורמי מודיעין אמריקאים הכינו רשימה ראשונית של מתקני נשק כימיים סוריים, שאותם האמריקאים יוכלו לתקוף במידה והנשיא דונלד טראמפ יורה על תקיפה נוספת, כך דווח ברשת CNN. הפרסום מצטט גורם שמדגיש שהחלטה על עצם ביצוע תקיפה נוספת בסוריה לא נתקבלה, אך הצבא "יכול להגיב במהירות" במידה ואסד יבצע מתקפה כימית. הנתונים שמופיעים ברשימה הראשונית יועברו לפנטגון כדי שיוכלו להתכונן לתקיפה, שהנשיא יחליט להוציא לפועל. 
עוד פורסם כי גורמים רשמיים בארצות הברית חוששים כי מתקפה של צבא אסד על אידליב, מעוז המורדים האחרון, תכלול נשק כימי, במידה והם ידחקו יאטו את התקדמות כוחות אסד. צבא ארצות הברית קירב מספר מסוקים חמושים לאזור, כך לדברי גורמי מודיעין בכירים. ארצות הברית חוששת כי אסד יוכל להוציא לפועל מתקפה כימית באמצעות הפצצת חביות כלור וכי תקיפה של העיר באמצעים קונבנציונליים עלולה להותיר אלפי הרוגים, ולהחמיר את המשבר ההומניטרי באזור.
הדיווח מתווסף לפרסומים שונים בתקשורת הערבית, המדברים על תוכנית של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לצאת למתקפת ״בזק״ יחד עם בריטניה וצרפת, ובליווי מטוסי קרב ישראלים, לתקוף את מרכז ודרום סוריה. במקביל, לכוננות עליונה של מערך ההגנה האווירי של סוריה. על פי הדיווח באתר dnn הלבנוני, הפור כבר נפל אצל הנשיא טראמפ, ומסרים ברח זו הועברו על ידי שגרירות ישראל במוסקבה, ולפיהם הנשיא האמריקאי מעוניין לברוח מהבעיות הפנימיות שלו אל מלחמה בסוריה.
צילום: רויטרס
כוכבת ER נורתה למוות 
 
ונסה מרקז, המוכרת מהסדרה המיתולוגית ER, נורתה למוות על ידי המשטרה בקליפורניה ביום שישי לפנות בוקר, כך נמסר ממשרד השריף. לדברי השריף, הכוחות נקראו לביתה כדי לבדוק את מצבה. עם הגעתם למקום, הם טענו כי היא נראתה כאילו היא חווה התקף פסיכוטי. 
הם הוסיפו כי כעבור 90 דקות של ניסיונות חוזרים ונשנים להציע לה סיוע רפואי, היא כיוונה לכיוונם מה שנראה כמו אקדח, אך לבסוף התברר כאקדח אוויר. בתגובה, הם ירו לכיוונה. מרקז שיחה בסדרה במשך שלוש עונות, בין השנים 1994-1997, את הדמות של האחות וונדי גולדמן.
לנה דל ריי ביטלה הופעתה בארץ

הזמרת לנה דל ריי הודיעה בחשבון הטוויטר שלה כי הופעתה המתוכננת בישראל בשבוע הבא - מבוטלת. "מעריצי הישראלים והפלסטינים זכאים לאותו יחס. לצערי הרב, זה בלתי אפשרי לקיים את שני הביקורים, בהתחשב בהתראה הקצרה של הביקור שלי. לכן החלטתי לדחות את השתתפותי בפסטיבל מטאור, עד שאוכל לקיים הופעה גם לישראלים וגם לפלסטינים וכן גם למדינות נוספות באזור".
מארגני הפסטיבל כתבו בדף הרשמי: "הודעה חשובה: התבשרנו שלנה דל ריי לא תתארח במטאור, אנחנו רוצים להודות לה על שבחרה בנו להיות חלק מהמהלך היחצני התקופתי שלה. יחד עם זאת , מטאור מתקיים באותה המתכונת והמסע המוזיקלי שרקמנו בשנה האחרונה בהשתתפות עשרות אמנים בינלאומיים ומקומיים קורה בעוד מספר חד-ספרתי של ימים בגליל העליון, כפסטיבל עצמאי, שפוי וחלוצי בהיקף שטרם נראה במזרח התיכון. שנה טובה לכולם, נתראה בפסטיבל"
 הודעת הביטול מגיעה אחרי שגורמי bds, ביניהם חבר להקת פינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס הפעילו על הזמרת מכבש של לחצים. תחילה עמדה דל ריי מאחורי החלטתה להופיע בישראל והדפה את הודעות והקריאות לביטול האירוע, הסבירה כי לא מדובר בהחלטה פוליטית. ווטרס כתב בפוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו, בסיומו כמובן אמר כי הוא מפציר בה וביתר המשתתפים לבטל, על אף שהוא בטוח שהישראלים משלמים לה יפה מאוד - מאחר והם ידועים בכך, ועל הדרך סיפק הערה אנטישמית.
דל ריי החליטה להגיב לווטרס והעלתה לאינסטגרם מכתב תגובה בו הודיעה כי ההופעה תתקיים, אך היא מבינה את הדאגה כלפי הפלסטינים, ולכן רצתה לעדכן כי במהלך ביקורה תבקר גם את העם הפלסטיני, תיפגש עם ילדים ישראלים ופלסטינים, וכי היא מעוניינת בשלום עבור שני הצדדים. כעת כאמור ביטלה הזמרת את שני האירועים המתוכננים, ובכך נראה שפעילי ה-bds הצליחו למנוע לא רק את ההופעה בפסטיבל "מטאור" אלא גם יוזמת שלום מבורכת.

השבת האחרונה של החופש הגדול
 
כ-40 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים הגנים הלאומיים: גן השלושה, קיסריה, מצדה ואשקלון. בנוסף, היום ציינו בחי בר כרמל שבצפון הארץ את יום הנשר הבינלאומי. 

צילום: שיר לפיד, רשות הטבע והגנים


הפעילות הוקדשה להעלאת המודעות הציבורית לאוכלוסיית הנשרים ולמאמצים להגנה עליה, בניהם שחרור נשרים חזרה אל הטבע.