ליאור אמור היום לעלות לכיתה י', אך כרגע הוא לא יוכל לפתוח את שנת הלימודים החדשה כי אין לו הסעות לתיכון לחינוך מיוחד שבו הוא לומד. הוריו גרושים - אמו גרה ברעננה ואביו עבר לאחרונה לגור בכפר סבא, החלטה שבדיעבד עלולה לפגוע בבנו.



ההורים חולקים משמורת משותפת, והאב עדכן את משרד החינוך כי בחלק מהימים ייצא הנער בהסעה לתיכון מבית אמו ברעננה ובשאר הימים ייצא בהסעה מכפר סבא. להפתעתו, הודיעו לו כי אף שקיימת הסעה לבית הספר משתי הערים האלו, כל תלמיד יכול לבחור לו רק עיר אחת שממנה הוא זכאי להסעה. “בסך הכל רציתי לגור בדירה גדולה כדי שלכל ילד יהיה חדר משלו”, הסביר האב ל”מעריב־השבוע”. “רעננה וכפר סבא הן ערים צמודות. זה לא שעברתי לנהריה, אבל האחראית על ההסעות בכפר סבא אמרה לי שכל עוד לא רשום בתעודת זהות של הבן שלי שהוא גר בעיר, הוא לא יעלה על ההסעה לפי החוק. פניתי למשרד החינוך וגם הם מצטטים לי את החוקים”.



לדברי האב, “ליאור לומד בחינוך המיוחד וזה לא פשוט. ההתדרדרות יכולה לקרות מהר. ואני שואל - למה חוזר המנכ”ל מאפשר להורים גרושים לקבל הסעות רק אם הם גרים באותה עיר? מה שיקרה זה שהחברים שלו יעלו על ההסעה והוא לא, והוא ירגיש מוחרם”.



בא כוחו של האב, עו”ד רם גמליאל, טוען שמדובר באבסורד: “הריב הוא על תקציב, ומשרד החינוך לא יודע איך לחלק את התקציב בין שתי העיריות. זה לא שליאור צריך הסעה מיוחדת, רק לרשום אותו להסעה שכבר עוברת בכפר סבא”.



ממשרד החינוך נמסר: “המשרד מממן הסעות תלמידים בהתאם לחוזר מנכ”ל, וביצוע מערך ההסעות הוא באחריות הרשויות המקומיות”. מעיריית רעננה נמסר: “העירייה קשובה לצורכי התלמיד. היא מסייעת בהסעתו לבית הספר זו שנה שנייה, והיא תמשיך לספק לו שירותי הסעה מבית אמו ברעננה”. תגובת עיריית כפר סבא לא נמסרה.