בגלל השביתה: כ-100 אלף פעוטות ותינוקות נשארו הבוקר (ראשון) בבית, ולא פתחו את שנת הלימודים במעונות היום המפוקחים. נראה שמשרדי האוצר והעבודה החליטו לפתוח במלחמת מבטים ולראות מי ימצמץ ראשון, כאשר ביטלו פגישה שהייתה אמורה להתקיים עם נציגי ארגוני המעונות ברגע האחרון. בינתיים, ההורים יושבים בבית ועוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות הלא קיימות והארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים, בהם נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות ובית יעקב מחכים שיקראו להם לפגישה כדי להגיע למתווה ראוי על תנאי עבודתם ושכרם, שיביא לפתיחת השנה.
יו"ר נעמת, גליה וולוך, קוראת לשר האוצר משה כחלון להתערב ולהביא לפתרון המשבר: "ההתנהלות המבזה של האוצר נמשכת - ביטול פגישה מתוכננת רגע לפני קיומה. מדובר בהוכחה נוספת לכך שאין בכוונת האוצר לפתור את המשבר אלא רק להתעסק בכיפופי ידיים ובהוצאת צווי מניעה על חשבון ההורים, הפעוטות והמטפלות". היא הוסיפה ופנתה לכחלון: "הגיע הזמן שהאוצר יתפנה לעסוק במהות ויביא לסוף המשבר לאלתר . שר האוצר - אני מבקשת את התערבותך האישית״.
מנגד, שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי "אף אחד לא רוצה שהפעוטות ישארו בבית ויחד עם זאת אנחנו שואפים שהם יקבלו את הטיפול, היחס וההדרכה הטובים ביותר. לפני חודש פגשתי את הארגונים והם הכריזו על סכסוך עבודה ולצערי לאורך כל הזמן הזה סרבו באוצר לפתוח במו"מ. מאז שקיבלתי לידי את הסמכויות הוספתי 20 אלף מקומות חדשים לפעוטות ופעלתי להעלאת שכר המטפלות מ-4,800 שקלים ל-5,400 שקלים בחודש, שזה מעט מדי". הוא הוסיף: "פנינו גם למשרד החינוך והצענו שייקח את התחום הפדגוגי ותנאי המטפלות אליו אולם הוא לא מוכן לקחת אחריות כאשר האוצר מתקצב בחוסר".

שר החינוך נפתלי בנט אמר כבר בעבר כי יש להעביר את תחום הגיל הרך תחת משרדו, אך השר כץ סירב לעשות זאת, כך שלא מפתיע שמשרד החינוך לא מעוניין לקחת תחת חסותו רק חלק מתחום מעונות היום במקום לעשות שינוי מערכתי כולל.
בינתיים ההורים כאמור נמצאים בתווך, אב שבנו בן השנתיים היה צריך להיכנס למעון, מספר כי אישתו לקחה יום חופש אך להמשך השבוע הם ידאגו למטפלת. "הוא היה אמור להתחיל לראשונה בויצו, עם כל הציפייה וההכנה לגן חדש, אבל כבר הבנו שזה כנראה לא יקרה". אם נוספת שבתה הייתה אמורה להיכנס אתמול בפעם הראשונה למעון, מספרת כי "תכננו את כל השבוע בגלל שאנחנו בשבוע הסתגלות, כך שבעלי היה אמור להיות בחופש ועכשיו הקערה התהפכה על פיה וצריך למצוא סידור לילדה. כל המתח, ההתרגשות והחרדה לקראת היום הראשון לכניסה לגן היו לחינם וזה מתסכל". אולם, היא מדגישה כי "אני מאוד תומכת במאבק של המעונות - זה למען כולנו ולא רק למענם, הוא חשוב והגיע הזמן שהמדינה תתגמל אותם על העבודה הקשה ושיהיו תקנים ליותר עובדות, למען הבטיחות של ילדינו".
ליאת עטיה, חברת ועד בכוח לעובדים, עובדת במעון בנתניה של נשי חירות, אומרת כי "אנחנו מאוד שמחות שיצאנו למאבק ואני מקווה שהוא יביא לתועלת. לאורך שנים התריעו על הבעיה הקשה של כוח האדם והתקינה הלא אנושית, העובדות לא רוצות להגיע והאחריות עלינו מאוד כבדה".