ארגון "לקט ישראל" להצלת מזון בדק באמצעות חברת BDO את סך בזבוז המזון הצפוי בתקופת החגים וזאת על פי בסיס הנתונים מהשנה החולפת. בקרב משקי בית בישראל, משק בית ממוצע מוציא על מזון בתקופת חגי תשרי כ-2,800 שקל, מתוכם כ-420 שקל הולכים לאיבוד דרך מזון עודף שנזרק. זאת לעומת ממוצע חודשי במהלך השנה של 2,500 שקל הוצאות על מזון, מתוכם כ-380 שקל הולכים לאיבוד.
עוד עולה מהבדיקה כי סה"כ בקרב כל משקי הבית, ישנה הוצאה של כ-1.4 מיליארד שקל על פירות וירקות בתקופת החגים שמתוכם אובדן של כ-50 אלף טון בשווי של כ-370 מיליון שקל על ירקות ופירות מצד הצרכנים בתקופה זו. היקף מכירות המזון בחודש החגים נאמד ב-7 מיליארד שקל, מתוכו אובדים כ-230 אלף טונות מזון בשווי של כ-1.9 מיליארד שקל.
רק אתמול פרסמנו בסקר מיוחד שערכה עמותת "חסדי נעמי" כי חמישית מהאוכלוסייה בישראל מדווחת על אילוצים כלכליים בצמצום צריכת המזון לחג, וכך נוצר האבסורד החברתי-כלכלי שבו מצד אחד יותר מזון נזרק בחגים כשמנגד עולה הביקוש מצד נזקקים ועמותות למזון בתקופה הזאת ממש. עדיין מעטות הן החברות העסקיות והקמעונאיות בתחום המזון, ההסעדה והאירוח התורמות את עודפי המזון שלהן ישירות לנזקקים והיקף אובדן המזון בישראל בתקופת החגים הנוכחית צפוי למרבה הצער לחזור על עצמו גם השנה.