חברת הסייבר הישראלית קלירסקיי חשפה היום (חמישי) שלושה אתרים המכוונים לקהל ישראלי, שמטרתם להפיץ ידיעות מומצאות, ("פייק ניוז"), ולגרום לשינוי דעת קהל במדינות היעד באמצעות דיסאינפורמציה. האתרים שנחשפו הם חלק מתשתית עולמית שהוקמה לאורך שנים על ידי האיראנים וכוללת למעלה ממאה אתרי חדשות ותקשורת פעילים ב- 24 מדינות ובכ-29 שפות. נוסף לכך, ישנם מאות פרופילים ברשת החברתית התומכים באתרים אלה. במסגרת התשתית המכוונת לישראל נחשף הבוקר על ידי החברה אתר בעברית בשם תל אביב טיימס ושני אתרים בערבית, כאשר הראשון עוסק בהטיית חדשות והאחרים בקידום דמותה של איראן.
שיטת הפעולה של מערך ההתחזות האיראני היא גניבה של כתבות מאתרי חדשות לגיטימיים מכל העולם, כולל מישראל, שינוי תוכן של חלק מהידיעות באזורים קריטיים והוספה של ידיעות מומצאות בצירוף ידיעות תמימות ללא שינוי כלשהו, על מנת לייצר אמינות לאתר. 
התשתית המכוונת לישראל נתמכת ע"י 14 פרופילים מזויפים בפייסבוק ו-11 פרופילים מזויפים בטוויטר, כולם עדיין פעילים. היא כוללת הפעלה של עמודי פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים לכל אחד מהם, חשבונות בטוויטר ובאינסטגרם. לאתר עצמו יש כ- 65 אלף כניסות בחודש, רובן מישראל, זאת על פי נתוני סימילאר ווב. 

ידיעה מפוברקת מאתר מעריב אונליין שפורסמה ב"טיימס תל אביב". צילום מסך

 

אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בחברת קלירסקיי הסביר כי "מערך ההתחזות והתעמולה האיראני פועל בעשרות ארצות למעלה משש שנים". לדבריו, בשלבי ההקמה הראשונים של המערך, הוא קידם את האינטרסים האיראניים בעיקר באזור המזרח התיכון במדינות כמו טורקיה, מצרים ואפגניסטן, הנחשבות על ידי איראן למדינות 'יעד ראשון' להפצת הרעיונות של המהפכה האיסלמית.

"בשנת 2014, הרחיבו האיראנים את יעדי המערך והקימו אתרי חדשות ייעודיים לכל מדינה וגוף אשר מעניינים את איראן", הוסיף זיידנברג. "להערכתנו מטרת הקמת התשתית הינה השפעה על דעת הקהל במדינות היעד וייתכן לצורך העברת מסרים ממוקדים לפעילים ולאוהדים של איראן".