העיתונאי אראל סג"ל שוחח עם ניסים משעל ב-103FM לרגל השנה החדשה, והתבקש לבחור את איש השנה שלו. סג"ל אמר כי "אם אבחר את בנימין נתניהו זה יהיה צפוי מידי ואני לא רוצה שיאמרו שאראל סג"ל שוב מלקק לראש הממשלה. למרות זאת נדמה לי שלאף דמות, לא במערכת הפוליטית, לא במערכת הביטחונית או המשפטית יש את המשמעות שיש לנתניהו. בסוף אנחנו תמיד מגיעים לכן או לא ביבי נתניהו. זה מצב מדהים לדעתי. אנחנו מכירים את המפה הפוליטית והתקשורתית בשנים עברו, ומעולם לא היה לנו אדם כל כך דומיננטי לטוב ולרע".



אין אישים אחרים שצדו את עיניך?


"אין דמות בולטת, גם לא הרמטכ"ל. אני לא רואה את הצבא כשחקן משמעותי בשנה האחרונה. כנראה שהם עשו דברים מדהימים בצפון אך אנחנו לא יודעים עליהם. בסופו של דבר גם במערכה בצפון ובדרום אנחנו מגיעים לנקודת ההחלטה שמתנקזת לבנימין נתניהו".



אני יכול להציע לך את עפר וינטר כאיש השנה שלך


"לא. במה עפר השפיע השנה? הוא קצין מצוין אך לא השפיע על השנה שלנו. תסתכלו על מערכת המשפט. מה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עשה השנה? הוא מוביל את חקירות נתניהו בדרך של פאסיב-אגרסיב ואנחנו לא באמת יודעים מה קורה. חלק מהגורמים אומרים שאם יוחלט להגיש כתב אישום הפרשות ימשכו עד 2021".



אני יכול לנסות לפתות אותך לבחור בשרת המשפטים איילת שקד?


"לא. בניגוד לחברי בימין שקרובים להשקפת עולמי אני חושב שבית המשפט הוא דבר חשוב וצריך לתקן אותו אך הבעיה מתחילה במערכת. המערכת הממסדית, המערכת המשפטית ומערכת החקירות של המשטרה. כל אלו צריכים להיחקר ולהיבדק. בסופו של דבר מתעמרים באנשים שיוצאים זכאים".



"אולי איש השנה שלי הוא אלי קמיר, שנעצר לשמונה ימים ונחקר לחצי שעה. אמרו עליו שזה אחד הסיפורים החמורים בתולדות המדינה והוא נגמר והתנדף כמו נאד. לעצור בן אדם לשמונה ימים ולחקור אותו לחצי שעה זו שערורייה, ברור היה שניסו לגייס אותו להיות עד מדינה. בזכות חקירות נתניהו פניתי לתחום שפחות עניין אותי בעבר. כיום, ככל שאני חופר בו אני מבין כמה הוא משפיע עלינו. כשיש לך מערכת פוליטית שמפחדת ממסמכים שנמצאים במשטרה זו מערכת לא בריאה. אלי קמיר וסיפורו הוא דוגמה מבחינתי. המעצר שלו על אירוע שלא היה אירוע הופך אותו לאיש השנה שלי".