שעבאן, אביו של הישאם א-סייד, תושב הכפר הבדואי חורה, ששבוי בידי חמאס מאז אפריל 2015, מדבר לראשונה בראיון ששודר הערב (חמישי) בחברת החדשות. אביו של האזרח החטוף סיפר שפגישתו האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו התקיימה לפני שנה, ומצהיר כי לא צריך לשחרר מחבלים עם "דם על הידיים" תמורת בנו.
"באיזשהו שלב אנחנו מאמינים שיחזור. אנחנו צריכים להיות חזקים, אנחנו יודעים שצריכים להיות חזקים, ומחכים בסבלנות", אמר שעבאן בראיון. עד עכשיו העדיפו במשפחה לשמור על פרופיל נמוך בתקשורת. הישאם סובל מסכיזופרניה מאובחנת וכבר חצה פעמיים את הגבול לרצועה והוחזר. בפעם השלישית נחטף על ידי חמאס.  
"האויב לא ישיג מידע על ארבעת החיילים האלה, אלא אם יעמוד בחובותיו הברורים לפני המשא ומתן ואחריו", אמר אז דובר חמאס על שני האזרחים, א-סייד ואברה מנגיסטו, ושני החיילים, אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שמוחזקים בידיו. "שלחנו להם ניירות ומסמכים רפואיים והוכחות שהוא באמת חולה, דרך רופאים לזכויות אדם, דרך הצלב האדום, ובכל זאת הם משתמשים בו כקלף מיקוח וממשיכים. אני מפציר בהם שיחשבו עוד פעם", סיפר שעבאן.



הישאם א-סייד. צילום: באדיבות המשפחה
הישאם א-סייד. צילום: באדיבות המשפחה

 
האב אמר גם כי הוא מתנגד לשחרור מחבלים תמורת בנו במסגרת עסקת חילופין. "טוב שהמדינה מפרידה בין חמאס לתושבי עזה, אני בעד זה, אין מה לעשות צריך גם להתחשב באנשים. אני, הבן שלי אחד, אבל יש שם שני מיליון אנשים", אמר. "אני מבקש שהוא לא יהיה במסגרת עסקה שיוציאו אסירים, בגלל שהבן אדם חולה. הוא לא צריך להיות במשוואה הזאת. הכוונה שלי הוא לא צריך להיות במשא ומתן כזה". 
השבוע התפרסמה הערכת צה"ל לפיה הישאם ואברה מנגיסטו נמצאים עדיין בין החיים. שעבאן ניסה לאמת את המידע ששמע בתקשורת עם נציגי הממשלה, ללא הצלחה. "ניסיתי להתקשר לאיזה מישהו שאני בקשר איתו ממשרד הביטחון והוא לא ענה לי. אני כבר כמה ימים מנסה להתקשר אליו והוא לא ענה, כי שמענו בחדשות שהצבא הודיע שהישאם ומנגיסטו בחיים", סיפר האב.
"נפגשתי עם ראש הממשלה לפני שנה בערך. יש את ירון בלום שהוא ממונה מטעם משרד ראש הממשלה שאנחנו בקשר איתו, אבל הוא לא נותן הרבה פרטים", אמר שעבאן, שנמנע מביקורת על הממשלה בראיון. "אם אני בא ותוקף אותם, ולא תוקף איפה שצריך לתקוף, אז אני לא אצליח במלחמה שלי. אני תוקף איפה שצריך לתקוף. אחרי שנסיים את העניין הזה, אז אני אחשוב, אם צריך לתקוף אני אתקוף".