יממה אחת בלבד אחרי שהתפרסם סיפורו של מיכאל כהנא בן ה-11, שצריך לעבור ניתוח השתלת לב בארצות הברית, הצליחה משפחתו לגייס את כל הסכום הדרוש. מאור, אמו של מיכאל, עדכנה על מצבו בשיחה עם ענת דוידוב ב־103fm: "ההשתלה עצמה עולה כמה מיליוני דולרים, שאותם מערכת הבריאות אמורה לסבסד - ואכן יש אנשים שמנסים לעזור. הקמפיין שלנו קרא לעם ישראל לסייע לממן את השהות בארצות הברית, שעלולה להימשך כשנה, והוא אכן נרתם לעזרתנו. קיבלנו ממכבי שירותי בריאות אישור עקרוני לנסיעה לבית החולים הנבחר בניו יורק, שהוא הטוב ביותר להשתלות מסוג זה ועובד בשיתוף פעולה עם בית החולים שניידר".



כעת קופת החולים 'מכבי שירותי בריאות', שאחראית על מימון הניתוח, מעכבת את התהליך. "אותו בית חולים מוכן שנגיע אליו כבר מחר בבוקר, אך לצערנו ב'מכבי' מתעכבים במתן הכספים ורוצים לבצע חשיבה מחדש של בית החולים הנדרש למיכאל", אמרה האם.



"פתיחת משא ומתן חדש מול בית חולים אחר היא בזבוז הזמן היקר שנותר למיכאל", הדגישה, "ברגעים אלה בני מאושפז בטיפול נמרץ ומקבל טיפולים שמחזיקים את לבו פועם. לא ייתכן שחודש וחצי קיים אישור מבית החולים בניו יורק על שולחנו של האחראי לנושא ושום דבר לא נעשה. כעת, שנדרש הכסף מהמדינה, היא החלה לבדוק מחדש את האופציות".



"זו בושה וחרפה וכל זה קורה על גבו של מיכאל. מעכבים את הדברים בגלל כסף. אם מכבי לא יתעוררו היום - הבן שלי יהיה בסכנת חיים. אני חייבת להוציא את הבן שלי לניתוח בחו"ל. אני לביאה ואלחם על חייו בכל דרך. יש אנשים מדהימים במכבי אבל צריך להציל את הילד הזה ומיד. אין לנו זמן לחכות למשא ומתן נוסף".



תגובת 'מכבי שירותי בריאות' לא התקבלה עד למועד שידור הריאיון. אם זו תתקבל נביא אותה כאן.