ארי פולד, בן 45 מהיישוב אפרת, הוא הנרצח בפיגוע שאירע היום (ראשון) בגוש עציון. פולד היה אב לארבעה ועסק בהסברה ישראלית בארץ ובחו"ל. הוא נולד בארצות הברית, הגיע לבדו ארצה בגיל 18 ללמוד בישיבת הסדר, ושנה לאחר מכן התגייס לצה"ל. אחד מערוצי ההסברה העיקריים שלו היה הבלוג israelshield.org, שבו הוא הציג סרטונים וכתבות אקטואליים באנגלית לגבי נושאים שקשורים בישראל. בראיון למעריב לפני שלושה חודשים אמר פולד כי "לא אכפת לי מאיזו מדינה הבן אדם מגיע, מאיזו דת ומאיזה גזע. אם הוא בא בכוונת שלום, אז אהלן וסהלן". 



בצלאל סמוטריץ', שאחיו של ארי משמש כדוברו, צייץ בטוויטר וכתב כי "ארי פולד הי"ד היה חבר ותותח על בפני עצמו, אחד מלוחמי ההסברה הגדולים ביותר של מדינת ישראל התקשורת הזרה. והוא גם אח של איתן השותף התותח שלי לעשיה בכנסת. מעבר לכעס ולתסכול הכללי עצוב לי מאוד גם ברמה האישית. "הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו".



שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ספד לפולד וכתב כי ״ארי פולד גיבור ישראל. במותו הציל חיים. ארי פולד ז"ל שנרצח היום בפיגוע הדקירה בגוש עציון לא עצר עד שנטרל את המחבל. עם דקירה בגב הוא רץ, שלף אקדח וירה לפני שהתמוטט, העיקר שהמחבל לא ימשיך לפגוע באחרים. עם ישראל מצדיע למשפחת פולד ומחבק אותה. יהי זכרו ברוך״. 



השר אורי אריאל ספד ואמר "אבידה נוראית חווינו היום של אדם יקר. איבדנו גיבור אשר נלחם עד נשמתו האחרונה כדי למנוע כל פגיעה באזרחים נוספים.
ארי פולד היקר, תנצב"ה. משפחת פולד היקרה, ליבנו איתכם, מן השמיים תנחמו".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין כתב כי ״עם ישראל כולו כואב את הרצח המזעזע של ארי פולד הבוקר בגוש עציון. ארי גילה גבורה אדירה, רדף אחרי המחבל הנתעב אך לצערנו כוחו לא עמד לו. אני מחבק את בני המשפחה, תכלה שנה וקללותיה".
 
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד וכתב כי "‏ארי פולד הי"ד היה יהודי גיבור שפעל למען עם ישראל רבות בהסברה ובביטחון וגם כשנפצע בפיגוע המשיך בגבורתו וניטרל את המחבל. תנחומיי למשפחתו של ארי - המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".
 
יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר בתגובה לפיגוע כי "לאחרונה חלים עיכובים בהריסת בתי מחבלים. עיכובים אלו פוגעים בהרתעה מול טרור רצחני. יש לבצע את הריסת בתי המחבלים במהירות ובהקדם על מנת לחזק את ההרתעה. ידעו משפחות המגדלות מחבלים ומשמשות חממה לרוצחים, כי פיגועי טרור אינם נענים על ידינו בשקט והכלה, והם ישלמו על כך את המחיר. בשעה קשה זו, אנו מחזקים את תושבי גוש עציון ואפרת, ושולחים את תנחומינו למשפחת הנרצח. אף בן עוולה לא ישבור את רוחנו ואנו נמשיך לצמוח ולפתח את ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

מפלגת האיחוד הלאומי, שפולד היה חבר מרכז המפלגה, ספדה אף היא. "ארי אוהב הארץ נאבק למענה, איש אמת אכפתי ונעים הליכות. פעל למען ארץ ישראל בכל רמ"ח אבריו בארץ ובעולם. אנו מחזקים את חברנו איתן פולד שאיבד את אחיו. אנו שולחים את תנחומינו למשפחה. שלא תדעו עוד צער. תנוחמו מן השמיים. אנו מבקשים לנצל את השעה הזו כדי לחזור על דרישתנו להחזיר את ההרתעה הישראלית ולהרוס את כל בתי המחבלים".