בתום למעלה מ-24 שעות של חיפושים וסריקות מן היבשה והאוויר, בהם לקחו חלק כוחות השיטור הימי, צוללנים, חברים ומתנדבים רבים, נמצאה בחוף שלדג גופתו של משה שמיר, הנעדר מאז השתתף באירוע צליחת הכנרת אתמול.



לפני זמן קצר זיהה מסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל שהשתתף בחיפוש, בסמוך ל"אי" בקטע שבין חוף האון לכיוון חוף דגניה גופת אדם. צוותי שיטור ימי כנרת וצוללנים שסרקו בתוך המים בקרבת מקום הגיעו ומשו את הגופה מהמים. הליך זיהוי הגופה התבצע מול נציג המשפחה והוברר כי מדובר בגופתו של משה שמיר. גופת המנוח תועבר למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך נתיחתה.

שמיר עבד בחברת פספורטכארד בשלוש השנים האחרונות והיה מעמודי התווך של תעשיית ביטוחי הנסיעות. במסגרת פעילותו השתתף באינספור אירועי חילוץ והצלה של ישראלים בחו״ל. הוא הותיר אחריו אישה, זיוה, שתי בנות ובן: הילה, יונית ורום, וארבעה נכדים.

בני משפחתו של שמיר סיפרו כי שמיר היה ספורטאי חובב ששמר על אורח חיים בריא, אהב אתגרים ואהב מאוד את הכנרת. ביחד עם חבריו העלו בני המשפחה העלו תהיות, מדוע לא קיים תיעוד שבאמצעותו ניתן להבין מה קרה לשמיר ברגעים האחרונים לחייו. למרות שבמקצה השתתפו כ- 7,000 משתתפים, אף אחד לא הבחין במצוקה אליה נקלע ככל הנראה שמיר, שייתכן שהייתה פתאומית. רק לאחר ההגעה לקו הסיום, כאשר חבריו הבחינו שהוא לא הגיע ביחד איתם, הוזעקו כוחות משטרה, שהחלו בסריקות.

לאחר פרסום מציאת הגופה וזיהויה כגופתו של שמיר, הוציאה החברה בה עבד הודעה: "משפחות פספורטכארד ודיוידשילד מרכינות ראש וכואבות את מותו בטרם עת של משה שמיר ז"ל, חבר יקר ומנהל מערך השיווק של חברת פספורטכארד. משה ביצע את משחה צליחת הכנרת במשך למעלה מ-10 שנים, התאמן במרץ בחודשים האחרונים לקראת המשחה שנערך אתמול והקפיד על שגרת אימונים קבועה".

יואל אמיר מנכ"ל פספורטכארד ואלון קצף יו״ר החברה: "אנחנו עדיין מעכלים את הבשורה המרה וכואבים את לכתו של משה, שהיה איש רב פעלים ומעמודי התווך של פספורטכארד. משה היה אדם נמרץ והרפתקן שהרבה לטייל ולחוות. הוא היה עובד חרוץ ומסור וסייע לישראלים רבים בשעותיהם הקשות ביותר.
אנו משתתפים בצער המשפחה ומבקשים לחזק את ידי אשתו, ילדיו ונכדיו."

החיפושים אחר משה שמיר. צילום: משטרת ישראל
החיפושים אחר משה שמיר. צילום: משטרת ישראל

כזכור, שמיר בן ה- 66 הוכרז כנעדר לאחר שלא יצא מהמים בתום אירוע צליחת הכנרת, במסגרתו השתתפו אלפי שחיינים שיצאו לדרך מחוף האון, למקצה שחייה של שלושה קילומטרים עד לחוף דגניה. מהמשטרה נמסר אתמול כי כוחות שיטור ימי ושוטרים שהיו על קו החוף, ופעלו באירוע המדובר, החלו מיד לערוך סריקות במים וביבשה בניסיון לאתר את הנעדר, כאשר במקביל שוטרי משמרת הגבול, פרשי משטרה, מתנדבים והמסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל הוזנקו לסייע בסריקות לאיתור הנעדר.