הדרום עדיין בוער: שתי שריפות פרצו היום (ראשון) ביער בארי כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו לעבר ישראל מרצועת עזה, כך דיווחו עובדי קק״ל בנגב המערבי. צוותי לוחמי אש, עובדי קק״ל ורשות הטבע והגנים השיגו שליטה מהירה על השריפות.



שני האירועים מצטרפים לחודשים ארוכים של אש בדרום, שכילתה עד כה 30 אלף דונם של שדות חקלאיים, שטחים פתוחים, יערות ושמורות טבע, והביאו לפגיעה סביבתית קשה לצומח ולחי באזור עוטף עזה. למרות זאת, אפשר לומר שבשבועות האחרונים נרשמה ירידה במקרים הללו, שירדו מכמות שריפות דו ספרתית ליום, למקרים בודדים בלבד.



גורמים ביטחוניים אמרו ל”מעריב”: “הסיכויים להתקדמות במשא ומתן להסדרה קלושים ביותר, והנתונים בשטח מראים שאנו הולכים ומתקרבים במהירות להסלמה ביטחונית נוספת”.



כזכור, אתמול נפל בלון תבערה ששוגר משטחי רצועת עזה בחצר ביתו של חבר הכנסת חיים ילין ממפלגת "יש עתיד" בקיבוץ בארי. ילין אמר ל"מעריב": ״הם ממשיכים בזה. גם אתמול היו לנו שתי שריפות. אני לא מתרגש מהבלון שנחת בחצר ביתי, אני מתרגש מזה שלקבינט אין מדיניות ברורה מול הטרור. מי שלא יודע מה הוא רוצה מרצועת עזה ולא מגבש אסטרטגיה, לא יכול להכריע את הטרור. אין הסדרה, ואין בקבינט אף אחד שמדבר ערבית כדי להבין אותם״.



טרור העפיפונים והבלונים, שהחל במסגרת מה שנקרא על ידי הפלסטינים "צעדות השיבה", הפך לנשק "האזרחי" המועדף על פעילי הטרור ברצועה, שאף הקימו יחידה ייעודית לשיגור כלי התבערה המעופפים, וזאת בשל הצלחתו להביך את ישראל, ולגרום לחילוקי דעות בצמרת הנהגת המדינה. בין השאר התווכחו הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) על עוצמת התגובה שראוי להפעיל לעבר מפריחי העפיפונים, והאם נכון לתקוף אותם מהאוויר, או להסתפק בפגיעה ברכוש שלהם.