אלפים הגיעו הלילה (שני) לכפר עציון וליוו בדרכו האחרונה את ארי פולד, תושב אפרת בן 45 ואב לארבעה שנרצח בפיגוע בגוש עציון. בין הנוכחים בהלוויה: שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שר החינוך נפתלי בנט, חבר הכנסת יהודה גליק ושר החקלאות אורי אריאל. פולד, שנדקר בחזהו בכניסה לקניון ליד צומת גוש עציון  על ידי מחבל תושב הכפר יטא, לאחר שהסתער לעברו, פונה למרכז הטראומה בבית החולים שערי צדק כשהוא מונשם ומורדם במצב אנוש. לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו כשעה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. במהלך הלילה התקשורת הפלסטינית דיווחה כי כוחות צה"ל הגיעו לבצע סריקות בכפרו של המחבל.
 
יונה פולד, אבא של ארי פולד ספד לו: "היה גיבור במיתתו ולא רק במיתתו.  קיבל עשרות אלפי מכתבים מכל העולם, כולל מערב הסעודית". הוא סיפר כי בנו היה "מתעורר בשלוש לפנות בוקר ועורך הסברה ליהודים וללא יהודים לכל העולם. סבתא ניצלה באושוויץ והוא הבין למה הוא נלחם למען עם ישראל וארץ ישראל - שלא יהיה עוד אושוויץ". הוא הוסיף: "אם היינו שואלים אותו, כך הוא היה אומר שהוא רוצה להיפטר מן העולם. קורבן גיבור". האב השכול אמר "אני רק יכול להיות שבע רצון מכך שכל עם ישראל מתאבל היום על גיבור אמיתי. גיבור כארי".

בני נוער מתאספים בזירת הפיגוע. צילום: מאיר אליפור, TPS
 
אחיו משה פולד ספד לו: "יש מילה אחת לתאר את אחי. הוא היה גיבור. מי היה יכול להידקר בגבו, לקפוץ מעל גדר כדי לוודא שאף אחד לא ייפגע. היה תלמיד חכם. ראשו היה תמיד שקוע בלימוד תורה". הוא הוסיף כי "ראש הממשלה אמר לנו שארי רץ עם שאריות הדם בגופו. אני אומר שהוא לא רץ עם שאריות הדם. הוא רץ עם הנשמה. גיבורי על אכן קיימים במציאות".

צילום: אבישי גרינצוויג
 
אחיו איתן פולד ספד לו: "גיבור כארי. גיבור היית בחייך, גיבור נשארת במותך. איש ספרא וסייפא. עמלק של הדור עשה היום עבודה, כמו תמיד עם עמלק 'ויזנב בך', בא מאחורה. הציבור הגדול כאן ימשיך את דרכך המיוחדת. לא יעזור להם.  אנחנו ננצח. הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו". אשתו, מרים: "הזכות הגדולה ביותר בעיניך היתה לשרת בצבא ההגנה לישראל, בצבא יהודי. תודה על 24 השנים היפות שהענקת לי".
 
אילן, שהיה המפקד שלו בגדס"ר צנחנים ספד לו: "הייתי מפקדו של ארי יותר מעשר שנים,  כולל במלחמת לבנון השנייה. ארי הפך להיות האבא של הגדס"ר. ארי היה הציוני הכי גדול שהכרתי. תמיד מוכן לעזור. תמיד דאג לפלוגה. היה מביא אוכל, פלאפל ופיצה".
 
הלוויה. צילום: מאיר אליפור, TPS


חברו של פולד: "היה חבר טוב עם לב ענק"
 
פולד נולד בארה"ב ועלה ארצה בגיל 18 בגפו על מנת ללמוד בישיבת הסדר, ושנה לאחר מכן התגייס לצה"ל. הוא עסק בהסברה ישראלית בארץ ובחו"ל. בין השאר בבלוג israelshield.org, שבו הוא הציג סרטונים וכתבות אקטואליים באנגלית לגבי נושאים שקשורים בישראל. 

חברו, ליאור שורקה, סיפר ב-103FM: "ארי היה חבר טוב עם לב ענק. הוא היה איש כיתת הכוננות של אפרת ולכן היה מיומן וחד במקרים שכאלה, הוא ידע לחתור למגע. הוא היה איש מדהים, בין האנשים שמסבירים בצורה הטובה ביותר את החיבה שלנו לארץ הזו".
"ארי גייס כספים עבור חיילים מטעם הארגון Standing together. הוא גייס כספים לציוד ולימי כיף עבור החיילים. זה היה כל עולמו. הוא היה מסביר על מדינת ישראל בבלוגים, ברשתות החברתיות ובתקשורת. כשהוא דיבר על ישראל עיניו בהקו - זה מה שהוא אהב לעשות. בפעם האחרונה שדיברנו הוא סיפר לי על אתר חדש שהוא מתכנן להקים כדי להסביר עוד על מדינת ישראל. הוא הספיק לא הגיע לזה. הוא השאיר אחריו אישה, ארבעה ילדים והמון חברים כואבים".
"זהו יום קשה", שיתף, "שוב אנחנו רואים את התוצאה שאליה מסוגל ילד בן 16 שבא במטרה לפגע. הסיבה שהמחבל הזה לא סיים את חייו ולא ספג כדור בראש למרות שכוונו עליו כל כך הרבה אקדחים נובעת מהמערכת המשפטית שכולנו מכירים אותה, זה מחלחל למטה. זה מחריד".