לקראת יום הכיפורים יסייר היום נשיא המדינה ראובן ריבלין בבתי הסוהר ניצן ואיילון. הנשיא ייפגש עם אסירים, סוהרים ומשרתי היחידות השונות של שירות בתי הסוהר (שב"ס), וגם יתראיין לתוכנית רדיו מיוחדת של אסירים. הנשיא יהיה אורח מחוז מרכז של שב"ס ויבקר בשני בתי הסוהר בליווי נציגת שב"ס רב־גונדר עופרה קלינגר. 
בתחילת הסיור יצפה הנשיא בתצוגת תכלית של היחידות הארציות נחשון, מצדה ודרור. נחשון היא הזרוע המבצעית המלווה מדי יום כ־1,800 אסירים ברכבי הליווי של היחידה, מצדה היא יחידת ההשתלטות המיוחדת למצבי חירום, ודרור היא היחידה המיוחדת של חטיבת המודיעין בשב"ס, הנלחמת בפשיעה בתוך בתי הסוהר ובהברחות.
במהלך ביקורו יסייר הנשיא באגף אסירים “טעוני פיקוח" של בית הסוהר ניצן - אוכלוסיית אסירים הזקוקים להשגחה ותמיכה מוגברת. בהמשך יקיים ראיון מיוחד לרגל יום הכיפורים שיעסוק בחנינות, בסליחה ובכפרה, ברדיו “פוקוס" של בית הסוהר איילון. את הראיון יוצא הדופן יקיימו אסירים השותפים בפרויקט המשודר ברדיו “פוקוס", מיזם חדש שבו אסירים נבחרים שעברו הכשרה מיוחדת משדרים תכנים שיקומיים יעודיים לכלל האסירים.

מדובר ברדיו הראשון המשדר בין הסורגים. הרדיו משודר במעגל סגור לאסירים בבתי הסוהר, והתכנים עוסקים בקבלת אחריות אישית, בתקשורת בינאישית, באתיקה ובקוד התנהגות נורמטיבי. לצורך הפעלת הרדיו הוכשרו 18 אסירים מכל בתי הכלא בארץ. הם למדו איך לשדר, איך לראיין ואיך לבחור מוזיקה. מיזם “רדיו פוקוס" נעשה בשיתוף עמותת טופז ומשרד הרווחה.
השידור נעשה בהדרכה ובפיקוח של צוות מקצועי קבוע, והשידורים נועדו לגייס אסירים לתהליכי שיקום ושינוי. האסירים המשתתפים במיזם מתחייבים ל־12 חודשי שהייה בתחנה ולטיפול ייעודי בעבירות שבגינן הם מרצים עונש. בסיום הסיור ייפגש הנשיא עם הסוהרים והלוחמים של שב"ס מהיחידות השונות.