יום שני לשיבושים ברכבת ישראל: 35 נהגים ברכבת ישראל הודיעו גם הבוקר (שני) על מחלה מסתורית שבה לקו במקביל. בעקבות כך בוטלו עשרות קווי רכבת שהיו אמורים לפעול היום ברחבי הארץ. הצהרות המחלה שהתקבלו במהלך היממה האחרונה גרמו לביטול קווי הרכבת מבאר שבע לדימונה בשני הכיוונים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע בעקבות העיצומים על כינוס ישיבה בנושא המשבר ברכבת ישראל, בהשתתפות ועדי העובדים והנהלת הרכבת.

לקראת השעה 12:30 הודיעה הרכבת כי תנועת עשרות רכבות תופסק החל משעות הצהריים. בהודעה הרשמית נאמר כי "בשל התחלות נהגי רכבות הנוסעים, ובפועל השבתה לא חוקית של ועד הרכבת, לא יהיה מנוס גם היום מביטול עשרות רכבות נוסעים, החל מהשעה הקרובה. לאחר שאתמול בוטלו 13 רכבות. לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ולאחר הערכת מצב שנערכה בחברה לפני זמן מה התברר שאין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות נוספות, גם היום, למרות כל הניסיונות להימנע מכך. הנהלת רכבת ישראל עשתה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה בנוסעים, וביטול הרכבות בוצע בקווים בהם מספר הנוסעים הנמוך ביותר".

במסגרת העיצומים, לפי ההודעה, בוטלו 30 רכבות נוסעים בקווים הבאים:

קו הראשונים-לוד: 21 רכבות

913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933.

קו בית שמש - מלחה: 8 רכבות

567, 570, 571, 574, 575, 578, 579, 582.

ברכבת ישראל הוסיפה כי "אנו ממליצים לנוסעינו להתעדכן באפליקציה ובאתר רכבת ישראל". 
 
מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "ברכבת ישראל ישנם 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים או שאולי זו רק הדרך של הנהגת הרכבת שוב להסית את האש מכשלונותיה אל עבר העובדים והוועד?"באותו זמן בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו המהיר בין ת"א לירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים".

מוקדם יותר, נאמר כי "ועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לעכב רכבות. אם אכן הודיעו עובדים רבים כל כך על מחלה, מוזמנת הנהלת הרכבת לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות העובדים ולטפל בהן. שוב מדובר בניסיון של הנהלת הרכבת להכפיש את ועד העובדים והעובדים. מספיק להטיל בנו רפש".

כבר אתמול נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות, בעקבות מה שנראה כשביתה איטלקית של נהגי הקטרים, כאשר גם אמש הכריזו כ-35 נהגי רכבות נוסעים על מחלה, בעיקר מאזור לוד דרומה. בסך הכל בוטלו 13 רכבות נוסעים בעקבות הודעת הנהגים על מחלה. 
 
כפי שדווח ב"מעריב", קיימים סכסוכי עבודה ברכבת ישראל, בין היתר, על רקע פרויקט החשמול והמנהור של הקו המהיר בירושלים. 

נתניהו חנך תחנת חדשה בקריית מלאכי-יואב
 
היום נחנכה בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, תחנת הרכבת החדשה קריית מלאכי-יואב, שתחבר את היישובים לרשת המסילות הארצית. כ"ץ הודיע כי הנוסעים מקריית מלאכי-יואב יזכו לנסיעות חינם במשך שלושה חודשים החל ממחר במטרה לעודד אותם לנסוע ברכבת. בתום שלושה חודשים יהיו זכאים הנוסעים מהתחנה להנחה של 30 מדמי הנסיעה במהלך השנתיים הקרובות. 
 
התחנה כוללת טרמינל נוסעים חדיש ומתקדם, רציפי נוסעים באורך של 300 מטרים, שתי מסילות ברזל, מעבר תת-קרקעי לרציפים ומגרש חנייה ל-200 מקומות. בהקמת התחנה הושקעו כ-55 מיליוני שקלים. כ"ץ ציין עוד כי התחנה החדשה תאפשר לעשרות אלפי תושבי האזור חיבור מהיר למטרופולינים ת"א וב"ש. 
 
רכבת ישראל תפעיל מקריית מלאכי רכבת אחת בשעה לכיוון באר שבע, ורכבת נוספת לכיוון ת"א והרצליה. זמן הנסיעה מקריית מלאכי לת"א יעמוד על 32 דקות בלבד, ו-40 דקות לבאר שבע. בעוד חודשים ספורים תפתח תחנת רכבת נוספת במזכרת בתיה. 
 
נתניהו אמר בטקס כי "אנחנו מבטלים את המושג פריפריה, מקצרים מרחקים, מצמצמים פערים ומוחקים את ישראל השנייה, ויוצרים ישראל אחת - ישראל של שוויון הזדמנויות, הצלחה, גאווה מקומית של כל יישוב ויישוב ושל כל אזרח ואזרח. המהפכה הזו מתרחשת לעינינו בכל חלקי הארץ. קריית מלאכי הופכת מעיר פיתוח לעיר מפותחת".