מנהל תיכון בתל אביב, רם כהן, מודאג מהבורות שמפגינים בני הנוער בישראל. בראיון לאראל סג"ל ב-103FM, אמר היום (שני) כהן כי "כמנהל בית ספר, אני חושש היום מההיכרות של בני הנוער ביהדות ותרבות ישראל". לדבריו, "הם לא מכירים את השפה העברית הרחבה והעמוקה, אין להם שום הבנת קונוטציות. הם לא קוראים את הספרות היפה, גמרא וכדומה".



כהן ביקש שלא להשוות בין ילדים חילוניים לדתיים ולתהות מי טוב יותר ומי ראוי יותר. "אני רוצה שנסתכל על החברה היהודית שחיה במדינת ישראל כמי שיש בה ערבות הדדית אחד לשני", אמר. "מנגד, אני חושב שהקשר של החברה החילונית בזרם הממלכתי עם תרבות ישראל הוא דל עד מאוד".



"אני שם את הדת בצד בסיפור הזה", הדגיש, "דת ואמונה הם לא מה שאני מדבר עליהם, אלא ההיכרות עם התנ"ך, המדרש ועוד. ילדים קוראים את עגנון ואין להם מושג על ההתכתבות של כתביו עם התנ"ך. ילד שנתקל בספר 'ימים אחרים' לא מבין את המשמעות של המשפט הזה. זו בעיה בעיני. גם מאיר שלו הוא דוגמה קלאסית לכך".



כשנשאל איפה האחריות שלו כמנהל בית הספר להנחלת היהדות והתרבות הישראלית בקרב תלמידיו, כהן השיב: "בתי הספר מוגבלים מאוד ביכולת לחבר את הטקסטים הללו למערכת השעות. אנחנו חיים בתקופה בה אנחנו בועטים בהדתה בתוך מערכת החינוך. אני קורא ברשתות החברתיות היום על ההורים סובלים משעות התנ"ך שהילדים שלהם לומדים ואני נחרד מכך".