אראל סג"ל פתח את תכניתו היום (שני) ב-103FFM בהסתכלות לאחור על רצח רבין, ותקופת ההתנתקות, וביצירת השוואה בין הזעם וההסתה הציבורית בין המנהיגים בשתי התקופות, לעומת אלו המתקיימים כיום כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההסתה נגד נתניהו עוברת כל גבול". 



"לקראת יום כיפור אדבר בהמשך התוכנית עם גלעד שרון, בנו של אריאל שרון ז"ל, שלפני שהיה ראש הממשלה, נחשב למי שהכריע בחזית הדרום במלחמת הכיפורים. יש בימין את אלו שמכנים אותו כ'בוגד', אך דבר אחד אי אפשר להכחיש - בשיא הכעס, הזעם והכאב על ההתנתקות, איש לא קרא למלחמת אזרחים ולמרידה במדינה", אמר סג"ל.



"הקריאות לסירובי פקודה באותה עת היו מעטים מאוד", הוסיף. "ההתנתקות הייתה מהלך קורע לב, אך הנמענים ברובם המוחלט לא קראו לסירובי פקודה. כעת, ראש ממשלה לשעבר, אהוד ברק, חוזר ואומר שצריכה להיות כאן מלחמה. ההתבטאויות שלו מקצינות, ההתנהגות שלו מטורללת והוא לעומת זאת, עדיין לא ענה לשאלה אחת: על מה הוא קיבל 800 אלף דולרים מקרן ורקסנר? הוא היה ראש הממשלה הכושל ביותר שהיה במדינת ישראל וכעת הוא משחק באש".



סג"ל המשיך ואמר: "אני יוצר סימטריה בין רצח רבין להסתה נגד נתניהו, כי ההסתה נגד נתניהו עוברת כל גבול. יגאל עמיר רצח את רבין כי הוא רוצח מתועב שהחליט לשחק בהיסטוריה הישראלית-יהודית בעצמו. יש אינספור עדויות על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שלא לקרוא לרבין בוגד, למרות האווירה באותם שנים שהייתה נוראה וכולנו צריכים לזכור אותה".



רעייתו של גל הירש שוברת שתיקה



"בנושא אחר, אמנם יש כאלו שיאמרו שאני לא עושה את דברים הללו מרצוני החופשי, אך אני רוצה להקריא לכם את הטקסט של אשתו של גל הירש, דונה הירש ששוברת שתיקה: 'בוקר אחד קם אדם ולומד מהתקשורת בישראל שהוא פושע בינלאומי כשהוא בכלל לא ידע שהוא כזה. ערב לפני הוא התבשר שהוא מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה אחרי בדיקות רבות שמצאו בו ראוי לתפקיד. הוא לא ביקש להיות מפכ"ל אך זו הייתה קריאה לדגל, והוא כדרכו התייצב. שלוש שנים אחרי, אותו אדם נתון בחקירות משטרה ומוגדר חשוד בפלילים'"



השדרן המשיך לקרוא מתוך מכתבה של דונה הירש: "'אנחנו נמצאים כבר שלוש שנים בסיוט ורדיפה. בקרוב יתקיים טקס חילופי המפכ"ל, שמונה במקומו של בעלי. כעת נחשפת הקנוניה לחיסול המינוי שלו, ידענו על כך בזמן אמיתי אבל לך תוכיח. עבור חלק מכלי התקשורת בישראל פרשת גל הירש אינה קיימת והיא נחלתם של ערוצים מסוימים בלבד. הערוצים המתעלמים בפרשה ידעו לתקוף היטב את המינוי ולשרת את מאמצי הסיכול, נשאלת השאלה מי עומד מאחוריהם. הם ידעו אז היטב ליטול חשדות והאשמות, אך התעקשו על הנרטיב הסיכולי במקום להציג במאוזן את המפקד, הפצוע, הלוחם, איש החינוך והפטריוט גל הירש'".



"רעייתו של הירש לא יכולה להתראיין אך נורא לגלות מה המשפחה הזו עוברת", אמר סג"ל. "זה לא קשור לביבי או לפוליטיקה, מתנהלת כבר שלוש שנים חקירה נגד אדם שהיה מועמד למפכ"לות. או שיעמידו אותו לדין או שיפסיקו עם העינוי דין הזה. די כבר".