ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את ועדת השרים לענייני קידומם ושילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "זאת הישיבה ה-11 של ועדת השרים הזאת. הבטחתי בישיבה הקודמת להביא המלצה בעניין הפלאשמורה, ולאחר שקיימתי התייעצויות עם חברי הכנסת אמסלם ונגוסה, אני שמח לבשר לכם שהחלטתי שיש להביא לישראל כ-1,000 מבני הקהילה שילדיהם כבר נמצאים בארץ.

 
"ההחלטה הזאת היא החלטה לא פשוטה בגלל השלכות אחרות שיש לנו של יוצאי קהילת אתיופיה"' הוסיף נתניהו, "אבל אני נחוש לעשות זאת ואני אוסיף שזה מגיע בעקבות 1,300 מבני קהילת הפלאשמורה שהעלינו כבר לארץ. ביקשתי מאריה דרעי, שנבצר ממנו להיות נוכח בישיבה הזו, להביא הצעת החלטה לממשלה. זה המשך הכיוון של הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו, שהיא חלק מעמנו וחלק ממדינתנו".
 
יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני, המלווה את המאבק להעלאת שארית יהודי אתיופיה א "אין כל שחר להודעותו של ראה"מ על העלאת 1,000 מיהודי אתיופיה, ואין סיבה להאמין לו שימלא את הבטחתו, אחרי שכבר יותר משנה הוא שב ומסכל במו ידיו את החלטות הממשלה עצמה בעניין זה, ואחרי שסירב לתקצב את ההחלטה בתקציב המדינה. שוב ושוב, ברשעות ובגזענות, נמקים אלפי יהודים באדיס ובגונדר, ועד שלא נראה אותם כאן לצד בני משפחותיהם, מדובר בזריעת תקוות שווא.


תגובת מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה להחלטת רה"מ: "ההחלטה של רה"מ להעלות כ-1,000 מקהילת הממתינים לעלייה שיש להם ילדים בארץ, היא יריקה בפרצופה של העדה האתיופית והתעלמות קשה מהחלטה שהתקבלה לפני כמעט 3 שנים, להעלות את כל שארית יהודי אתיופיה, המונה כיום כ-8,000 איש. זוהי החלטה המבססת מצב של יאוש בקהילה, והבטחות שווא. ההחלטה להעלות כ-1,000 הורים של ילדים שכבר נמצאים בארץ תמוהה בעיננו. ההורים בישראל, שילדיהם ממתינים לעלות ארצה באתיופיה יותר מ-15 שנה קבלו את הבשורה בכאב רב. קשה להם מאד להבין שעוד שנה הם יצטרכו לחכות ליקיריהם ולחכות לעוד שנה של הבטחות שרה"מ לא מקיים".

עוד נכתב כי "דחיית הנושא פעם אחרי פעם, גורמת למוות מיותר של ממתינים, סבל לא אנושי למשפחות אשר חלקן נמצאות בארץ, וחלקן עדיין ממתינות לעלות ארצה. בבית הקברות באתיופיה, שנתון להתקפות ונדליסטיות מידי התושבים הנוצרים, כמעט ואין מקום כבר לקבור את המתים. נחשפו השנה מספר סיפורים חמורים במיוחד, על יוצאי העדה בישראל, הנדרשים על ידי משרד הפנים לשלם ערבויות על סך 30,000 ש"ח כדי להביא בן משפחה לחתונה או להבדיל ללוויה בארץ. העדה האתיופית דורשת לעצור את העוול וחוסר קיום ההבטחות. היאוש והתסכול בקרב קהילת הממתינים יביא בוודאות למעשי יאוש, שאנו כמטה מאבק, לא נוכל לעצור אותם.

אנו דורשים מרה"מ לקיים את ההבטחות שניתנו לנו ולעדה ולהעניק פיתרון מיידי וכולל לכל 8,000 הממתינים לעלייה מאתיופיה. כל עוד הממשלה תמשיך להפר את החלטתה ותמשיך לקרוע את משפחות יוצאי אתיופיה לשניים, נמשיך להאבק ולהפגין נגד מדיניות גזענית ומפלה שלא קיימת בקרב אוכלוסיות אחרות".