הקלטות שיחות שבוצעו ממכשיר הטלפון של אלי בר זכאי, דורס הנער אילון שלו-אמסלם ז"ל בצומת הרחובות אבן גבירול וש"י עגנון בתל אביב, נחשפו אתמול בחדשות 10. מן ההקלטות עולה כי הנהג היה מודע למצב השכרות שלו לפני שעלה לנסיעה הקטלנית שהרגה את שליו- אמסלם ופצעה את חברו לפני כחודש וחצי. "הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לקבל ראיות שלא היו כמותם בעבר. 

כתב "חדשות עשר" דורון הרמן, שחשף את ההקלטות, ופרקליטו של אלי בר זכאי, עורך הדין אורי קינן, התעמתו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM בנוגע להקלטות המרשיעות ולעובדה שבר זכאי אף ניסה להעלים ראיות. "ההקלטות כאמור", אמר הרמן, מתעדות שלב אחר שלב את השתלשלות האירועים. אפליקציה שהייתה מותקנת במכשירו של הנהג הקליטה באופן אוטומטי את כל השיחות שביצע במכשיר הנייד שלו כך שהטלפון שלו עצמו הוא זה שהפליל אותו. הוא היה מודע לכך וניסה למחוק את האפליקציה הזו כדי להעלים ראיות אך המשטרה הצליחה לשחזר את ההקלטות".

לשיחה הצטרף עורך הדין קינן, שטען לגזירת דינו טרם המשפט: "נראה לך שאלי בר זכאי יכול לקבל משפט אמיתי כשהציבור והמשפט התקשורתי כבר הכריעו את הדין? אני מוטרד מזה לא פחות. לא איילה חסון ולא דורון הרמן היו רוצים שהמשפט יתקיים ללא משפט. זה תקדימי רק באירועים קיצוניים. יש כאן מהלך לחרוץ את דינו תוך ניסיון להשפיע על גורל המשפט".



אילה חסון השיבה לו: "במובן מסוים יש צדק בדבריך. לא תפקידנו לחרוץ את גורלו. זה תפקידו של בית המשפט. עם זאת, סיקרתי מקרים כאלה בעבר בהם נהגים שיכורים דרסו צעירים תמימים ונמלטו מהדין עקב חוסר ראיות. אני לא זוכרת מקרה כזה בו הכל תועד. לא צריך להיות משפטן דגול כדי לדעת שהוא שתה לפני שנהג ברכב. לא צריך להיות גאון משפטי כדי להבין שהוא ניסה להעלים ראיות. זה הכל מונח מול העיניים של כולנו. כל זה מבלי לדבר על המחיר הנוראי שהמשפחה שילמה. משפחה שלמה התפרקה לרסיסים בעקבות מותו לחינם של אותו הולך רגל בן 13".

אילון שליו אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אילון שליו אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

עורך קינן הבהיר: "קשה לי להאמין שמרשי יזכה למשפט צדק שאינו מוטה. אני מאוד מוטרד מכך וחושב שיש כאן הטעיה מכוונת. למרות כל הדיס-אינפורמציה, מרשי מיד התנצל על מה שהתרחש".

הרמן סיכם: "אני לא מקנא בעורך הדין אורי קינן. גם אם יביאו את עורכי הדין הטובים ביותר יהיה קשה לבסס איזשהו קו הגנה בפרשה. בר זכאי עשה טעות בתחילת דרכו כשלא הביע חרטה בחקירה כשעימתו אותו בראיות. הוא לא גילה צל של אנושיות לאחר המעשה". בתוך כך, דחה בית המשפט העליון את הערר שהגיש בר זכאי על תנאי מעצר הבית שלו, אך קבע כי הוא יוכל להתפלל בבית הכנסת במהלך תפילות יום הכיפורים.