המחבל שדקר למוות את ארי פולד אתמול בגוש עציון ניסה להגיע ביום שישי למערת המכפלה בניסיון לבצע כבר אז פיגוע דקירה. לדבריו הבין כי המקום היה מוקף בכוח מג"ב שלא יוכל לחלוף על פניו ולכן חזר על עקבותיו עם הסכין. בשבת חזר למערת המכפלה אך אז המקום היה סגור לכניסה של מוסלמים ורק ליהודים התאפשר המעבר. בעקבות זאת חזר שוב על עקבותיו. עוד עולה מחקירתו כי הוא פעל לבד וגם משפחתו לא ידעה על כוונתו לבצע את המעשה.



רעייתו של ארי, מרים פולד, סיפרה ל"החדשות" על שאירע בבוקר הגורלי. "ביום ראשון בבוקר שלחתי אותו לעשות קניות ב'רמי לוי', אמרתי שאני לא רוצה לחכות ליום ראשון בצהריים שאני אחזור מהעבודה כי אז יהיה עמוס ואם יש לו זמן בבוקר והוא הלך. אמרתי אם קרה משהו אז ארי שם. סימסתי לו 'רק תגיד לי שהכל בסדר'. ואחרי רבע שעה הוא לא ענה ואז קיבלתי טלפון מהשירות הפסיכולוגי. לא חושבים על הדבר הכי גרוע.



"כששמעתי שהיה ירי אמרתי אין לי ספק שזה היה ארי", הוסיפה, "ארי ואני נולדנו בהפרש של פחות מ-24 שעות ארי היה יום אחד יותר גדול ממני. ברוך השם יש לי ילדים חזקים. מבינים איזה חיים יש לנו פה ומה המחיר לצערנו הם עכשיו יודעים יותר טוב מכולם".