תנועת הרכבות שבה לסדרה הבוקר (שלישי) לאחר שנהגי הקטרים של רכבת ישראל שבו לעבודתם. הצעד מגיע לאחר ש-35 נהגים ברכבת ישראל הודיעו גם אתמול על מחלה מסתורית שבה לקו במקביל. בעקבות כך בוטלו עשרות קווי רכבת שהיו אמורים לפעול היום ברחבי הארץ. הצהרות המחלה שהתקבלו במהלך היממה האחרונה גרמו לביטול קווי הרכבת מבאר שבע לדימונה בשני הכיוונים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע בעקבות העיצומים על כינוס ישיבה בנושא המשבר ברכבת ישראל, בהשתתפות ועדי העובדים והנהלת הרכבת.

לקראת השעה 12:30 אתמול הודיעה הרכבת כי תנועת עשרות רכבות תופסק החל משעות הצהריים. בהודעה הרשמית נאמר כי "בשל התחלות נהגי רכבות הנוסעים, ובפועל השבתה לא חוקית של ועד הרכבת, לא יהיה מנוס גם היום מביטול עשרות רכבות נוסעים, החל מהשעה הקרובה. לאחר שאתמול בוטלו 13 רכבות. לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ולאחר הערכת מצב שנערכה בחברה לפני זמן מה התברר שאין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות נוספות, גם היום, למרות כל הניסיונות להימנע מכך. הנהלת רכבת ישראל עשתה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה בנוסעים, וביטול הרכבות בוצע בקווים בהם מספר הנוסעים הנמוך ביותר".
מוועד עובדי הרכבת נמסר אז בתגובה כי "ברכבת ישראל ישנם 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים או שאולי זו רק הדרך של הנהגת הרכבת שוב להסית את האש מכישלונותיה אל עבר העובדים והוועד?"באותו זמן בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו המהיר בין ת"א לירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים".


תחנת רכבת בבנימינה. צילום: פלאש 90
תחנת רכבת בבנימינה. צילום: פלאש 90

 
מוקדם יותר, נאמר כי "ועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לעכב רכבות. אם אכן הודיעו עובדים רבים כל כך על מחלה, מוזמנת הנהלת הרכבת לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות העובדים ולטפל בהן. שוב מדובר בניסיון של הנהלת הרכבת להכפיש את ועד העובדים והעובדים. מספיק להטיל בנו רפש".
כבר שלשום נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות, בעקבות מה שנראה כשביתה איטלקית של נהגי הקטרים, כאשר גם אז הכריזו כ-35 נהגי רכבות נוסעים על מחלה, בעיקר מאזור לוד דרומה. בסך הכל בוטלו 13 רכבות נוסעים בעקבות הודעת הנהגים על מחלה. כפי שדווח ב"מעריב", קיימים סכסוכי עבודה ברכבת ישראל, בין היתר, על רקע פרויקט החשמול והמנהור של הקו המהיר בירושלים.