המשטרה פתחה הבוקר (שלישי) בחקירה בעקבות ניסיון התקיפה אמש של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) סמוך לביתו בבני ברק, ככל הנראה על ידי קיצונים מהפלג הירושלמי.על פי הדיווח, המשטרה עצרה אדם המשתייך לפלג הירושלמי, אותה קהילה שאנשיה ערכו את ההפגנה, בחשד למעורבות בתקיפתו. הפרשן החרדי של רדיו קול ברמה ישראל כהן פרסם תיעוד של התקיפה בה נראים עשרות מפגינים צועקים "רוצח, רוצח" לעברו של ח"כ גפני בעת שיצא מרכבו.



המפגינים בקשו למחות על תמיכתו של גפני בחוק הגיוס. כשניסה לצאת מרכבו הם חסמו את דרכו, בעטו ברכב וקראו לעבר חבר הכנסת "רוצח" ו"שונא ישראל". בעקבות התקרית החליט קצין הכנסת להציב אבטחה על הח"כ. סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן התקשר בשעה האחרונה ליו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני וביקש לחזק את ידיו נוכח התקיפה האלימה והחמורה אמש. סגן השר ליצמן הודה לו על הפעילות המשותפת למען צרכי הציבור החרדי ובירכו בגמר חתימה טובה.



 

שמשתו של ח"כ גפני לאחר שהותקף, צילום: ישראל כהן, קול ברמה
שמשתו של ח"כ גפני לאחר שהותקף, צילום: ישראל כהן, קול ברמה



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין לדרוש בשלומו של ח״כ משה גפני ואמר כי הוא הצטער צער רב לשמע המקרה. ״רציתי לעודד את רוחך ולברך בגמר טוב במיוחד לאחר ההתרחשות המצערת והמקוממת שנקלעת אליה. אלימות שכזו לא תעלה על הדעת ולא משנה איזה מאבק היא משרתת״. גם יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין התקשר לגפני בדאגה לשלומו ואמר " אני מזכיר לפורעים שניפצו את חלונות רכבו, ובעוד כמה שעות יגידו בכוונה עצומה "אשמנו, בגדנו": על עבירות שבין אדם לחברו יום הכיפורים לא מכפר. זו לא הדרך להשיג שום מטרה, וזו לא הדרך לנהל ויכוח. גמר חתימה טובה.״.



ח"כ ינון אזולאי מש"ס אמר על תקיפתו של משה גפני: "פחות מ-24 שעות ליום כיפור - בזמן שכל עם ישראל מתאחד לקראת היום הקדוש לבקשת מחילה, ישנם כאלו ששכחו שאין יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם לחברו ובחרו ערב יום הדין לעשות חילול ה' ולפגוע בצורה מביישת ומזעזעת בשלוחא דרבנן הרב משה גפני. צריך למצות את הדין עם אותה קבוצה קיצונית ואלימה".

ח"כ יעקב אשר הגיב גם הוא לאירוע ואמר כי "מזעזע לראות את אותם מפגינים אלימים שתקפו בערב היום הקדוש את שלוחא דרבנן ח"כ הרב משה גפני בנאצות מבישות ובברוטליות, זו תוצאה של חוסר מנהיגות המובילה לשפלות חסרת תקדים שלא היתה מוכרת בצבור החרדי מאז ומעולם".