הפלת המטוס הרוסי בערב יום כיפור על ידי הסורים הובילה את בכירי גורמי הביטחון ברוסיה לפרסם הודעה מאיימת בה רוסיה שומרת לעצמה את הזכות להגיב על האירוע. בעקבות שיחה בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהקדימה את השיחה של הנשיא הרוסי עם אסד, הודיע פוטין שהוא מוריד את הטונים.



נינו אבסדזה, ח"כ לשעבר ומומחית לענייני רוסיה התארחה היום (חמישי) ב"קבינט" של רוני דניאל ויואב לימור ב- 103FM ופירטה: "יש הבדל משמעותי בין מה שמראים בתקשורת הרוסית לבין דבריו של הנשיא פוטין. הקולות הכללים של האזרחים הם של זעם וכעס על ישראל בעוד שהטונים של פוטין שונים לחלוטין. הסיבה שפוטין לא יכעס עלינו היא אמריקה".



על השקעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקשר אישי עם פוטין סיפרה: "טוב עושה ראש הממשלה כשהוא מחזק את הקשר בין ישראל לרוסיה. אין ספק שברגעי משבר ליחסים האישיים בינו לבין פוטין יש משמעות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבין שאין לנו דרך אחרת אלא ללכת בין הטיפות. 12 שעות אחרי שנשיא ארצות הברית הכריז שהוא יוצא מהסכם הגרעין האיראני, ראש ממשלת ישראל חגג בכיכר האדומה את הניצחון של הרוסים במלחמת העולם השנייה לצידו של פוטין. בכך פוטין הראה לבית הלבן שישראל (הנאמנה לארצות הברית) ניצבת לצידו. הוא גם רוצה אותנו כקלף מיקוח כנגד ארצות הברית".





כשנשאלה על הפער בין ההודעה העצבנית של משרד ההגנה הרוסי לבין ההודעה הרגועה של ולדימיר פוטין השיבה: "רוסיה מרגישה כמעצמת על ולכן יכולה להרשות לעצמה להוציא את האוויר החם על האירוע. ברשתות החברתיות שמעתי את הזעם והכעס על האירוע כשמבחינת רוסיה, ישראל היא חלק מהמערב וצריך להעמיד אותנו (החוצפנים) במקום. למרות זאת שמענו די מהר את דברי הנשיא פוטין שביקש שלא להשוות בין המקרה של הפלת מטוס חיל האוויר הרוסי על ידי הטורקים לבין מה שקרה בערב יום כיפור וכינה את האירוע 'שרשרת טעויות טרגית'".



רוני דניאל תהה: "עמוס ילדין העריך שהמשבר מאחורינו. את שותפה לעמדתו?". אבסדזה השיבה: "כן, ובעיני לא צריך להתרגש מהאירוע. אולי עוד נשמע הכרזות של הפרלמנט וועדת הביטחון אבל אני שמעתי את הטון של פוטין נכון לרגע זה ואני רגועה. רוסיה כבר שנים מאיימת למכור את טילי ה-S300 לסוריה ועד עכשיו זה לא קרה. אני מניחה שאסד יישמע מפוטין דברים לא נעימים אך אני גם בטוחה שאנחנו לא נשמע על זה כי פוטין רואה את עצמו כמנצח בסוריה".