גם היום: שלוש שריפות פרצו היום (חמישי) באזור עוטף עזה, כתוצאה מבלוני תבערה
שריפה בעוטף עזה. צילום: יאסר אבוסויס כבאי קק״ל
ששוגרו מהרצועה. שניים מאירועי השריפות התרחשו ביער בארי ואירוע שריפה אחד ביער כיסופים. צוותי עובדי קק"ל וצוותי תושבי קיבוץ בארי פעלו בשטח על מנת לכבות את הדליקות. 

כמו כן, יותר מאוחר היום נשמע קול נפץ בפאתי יישוב במועצה אזורית שדות נגב. למקום הגיעו כוחות משטרה וחבלן משטרתי, ונבדק הקשר בין מוקד הפיצוץ לבלון עליו דווח. הזירה נסגרה וחבלני המשטרה ממשיכים בחקירת האירוע. 

לפני כארבעה ימים פרצו שתי שריפות ביער בארי כתוצאה מבלון תבערה, עובדי קק"ל ורשות הגנים השיגו שליטה מהירה עליהם. כמו כן, יום לפניכן נפל בלון תבערה בחצר ביתו של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) בקיבוץ בארי. 

ילין אמר בתגובה ל"מעריב אונליין": "הם ממשיכים בזה. גם אתמול היו לנו שתי שריפות. אני לא מתרגש מהבלון שנחת בחצר ביתי, אני מתרגש מזה שלקבינט אין מדיניות ברורה מול הטרור. מי שלא יודע מה הוא רוצה מרצועת עזה ולא מגבש אסטרטגיה, לא יכול להכריע את הטרור. אין הסדרה, ואין בקבינט אף אחד שמדבר ערבית כדי להבין אותם".

בחודש שעבר, אלפי תושבים מיישובים בעוטף עזה, הפגינו בתל אביב במחאה על המצב הביטחוני. המפגינים שהתכנסו בכיכר רבין, יצאו לצעדת מחאה לאורך רחוב איבן גבירול עד לפינת שדרות רוקח. אל ההפגנה, ובניגוד לדעת המארגנים, הצטרפו מפגינים נגד השחיתות כשהם נושאים שלט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שעליו נכתב Crime minister, שר הפשע.