נער בן 16, בנו של איש קולנוע ישראלי, נפצע הלילה (שני) באורח קשה, וצעיר נוסף בן גילו נפגע באורח בינוני עד קשה, לאחר שנפגעו מרכב בעת שרכבו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח, מול מגרשי הטניס במקום, סמוך לכניסה לחניון האוטובוסים. שני שחקני כדורגל בליגת העל, תושבי מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בחשד למעורבות בתאונה.

כדורגלן מ.ס אשדוד הוא החשוד שנהג ברכב הפוגע. בחקירתו טוען כי הוא חף מפשע, ופרקליטו אלון שליכטר: "מרשי כופר בחשד נגדו, וטוען כי הוא חף מפשע. את שאר הפרטים אהיה מוכן למסור רק לאחר הדיון בבית המשפט". יש לציין כי נבדק חשד שבדמו הייתה כמות אלכוהול במידה העולה פי כמה על זו המותרת בחוק. הוא יובא בשעות הערב לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט.

עו"ד שליכטר. "מרשי כופר בהאשמות נגדו". צילום: באדיבות המצולם
עו"ד שליכטר. "מרשי כופר בהאשמות נגדו". צילום: באדיבות המצולם


לפי החשד, רכב נוסף, בו נהג שחקן כדורגל המשחק בעירוני קריית שמונה וישב גם שחקן מהפועל רעננה, עבר במקום ועזב ללא מתן טיפול לפצועים. כדורגלן ק"ש שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים, בעוד ששחקן רעננה שוחרר לביתו בתום עדותו בתנאים מגבילים. 
 
ממועדון ספורט אשדוד נמסר כי הוא "מצר על האירוע בו היה מעורב שחקן הקבוצה. בשעות אלו אני למדים את פרטי המקרה ועוקבים בדריכות אחר החקירה. השחקן הינו שחקן צעיר וחיובי, שייתכן כי שגה. בשעה זו כשהחקירה עוד בעיצומה אנו תומכים בו ומסייעים בייצוג המשפטי שלו ולכשיתבררו העובדות נגיב בהתאם להן. מעל לכל אנו מייחלים לרפואה שלמה של הנערים הפצועים ושולחים להם איחולי החלמה מהיר". 

מעירוני קריית שמונה נמסר בתגובה: "מועדון הכדורגל עירוני איתוראן קריית שמונה שמר על איפוק לאורך כל שעות היום ועל אף הלחצים והדיווחים השונים בתקשורת בדבר מעורבות כזו או אחרת של שחקן המועדון בתאונת הדרכים הקשה, בחר המועדון להמתין לבירור כל הפרטים על ידי הגורמים הרלוונטיים על מנת להתייחס באופן אחראי ורשמי לנושא. ראשית ומעל הכל המועדון מאחל החלמה מהירה לנפגעים בתאונה ומי ייתן וישובו בריאים במהרה לביתם. בנוגע לשחקן: שחקן הקבוצה נעצר בחשד למעורבות באירוע תאונתי ופגע וברח. הוא נחקר מספר פעמים , נענה לכל דרישות החוקרים , ענה על כל שאלותיהם ומסר גרסה מפורטת ובסופו של יום שוחרר לביתו למעצר בית אך יתכן כי גם זה יופסק בהתאם להתפתחויות. כל מידע נוסף עלול להתפרש כשיבוש חקירה ולכן מן הראוי להסתפק בכך. מעבר לכך כל מה שחשוב באמת כרגע הוא להתפלל יחד עם המשפחות לשלומם של הפצועים".

כוחות ההצלה העניקו לפצועים באירוע טיפול רפואי, ופינו אותם לבית החולים איכילוב בת"א. מצבו של אחד הנערים, כאמור, היה קשה ולא יציב, והוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה. הוא הגיע לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם, בעוד שהנער השני הגיע כשהוא בהכרה, במצב יציב, כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי הגוף. 
 
הפרמדיקיות של מד"א, רוני שיסגל ושי אלגבסו, סיפרו: "זירת התאונה הייתה קשה, ראינו על הכביש אופניים מרוסקות ובסמוך שכב נער בן 16 מחוסר הכרה, הוא סבל מפגיעת ראש קשה ופגיעה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ופינינו אותו תוך המשך טיפול כשמצבו קשה ולא יציב". הן הוסיפו כי "הנער השני שכב על המדרכה הוא היה בהכרה וסבל מחבלות בראש ובכל הגוף, לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותו לבית חולים כשמצבו בינוני". 

לילה קשה בכבישים

מוקדם יותר, אירעו מספר תאונות נוספות, בהן גם נהרג הולך רגל כבן 40 לאחר שנפגע מרכב בכביש 25 סמוך לצומת עולים, לכיוון הכניסה לבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו, לאחר שאותר כשהוא ללא רוח חיים. פרמדיק מד"א, אנדרי וסקו, סיפר: "כשהגענו המקום היה חשוך, ראינו רכב על הכביש ובמרחק של כמה מטרים בתעלה בצד הדרך שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו בתוך זמן קצר". 

בנוסף, רוכב אופנוע כבן 18 נפצע באורח בינוני לאחר שככל הנראה החליק ברחוב ז'בוטינסקי בקרית מוצקין. צוות מד"א פינה אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. צעיר כבן 18 התנגש עם רכבו בעץ ברחוב שא נס בבאר יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא, כשמצבו בינוני ויציב, והוא סובל מחבלת ראש.
 
בתוך כך, רוכב אופנוע כבן 30 נפצע באורח אנוש לאחר שנפגע מרכב ברחוב רמב''ן, סמוך לכיכר פריז בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים. הנהג הדורס אותר באזור הר הצופים בירושלים יחד עם הרכב ועליו סימנים שעל פי החשד נגרמו בעקבות התאונה.