בשבוע שעבר ישראל פרסמה שיש איומים איראנים על אתרי הגרעין הישראלי ולכן היא מעבה את האבטחה סביבם. האם הכור הגרעיני בדימונה בסכנה? חוקר והיסטוריון בתחום הגרעין, אדם רז, סבור שלא. בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM אמר כי "ראש הועדה לאנרגיה אטומית בכנס של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר שבעקבות האיומים של איראן על ישראל עלינו לתגבר את המתקנים, זה לא שיש איומים חדשים אלא שראש הוועדה, שהוא הדמות המרכזית והסמכותית בנושא, מדבר על כך ולכן הנושא פורסם במקומות רבים.





עוד הוסיף כי "כל כמה חודשים אנחנו שומעים על איומים, הפעם זה קרה באופן גלוי ונתניהו הבהיר שישראל תגיב לכך כשנאם בטקס חניכת מרכז הכור הגרעיני על שמו של שמעון פרס ז"ל". כשנשאל אם פגיעה בפרויקט הדיוק של טילי חיזבאללה קשור לאיומים על דימונה השיב כי "בהחלט. טילים ארוכי תווך הם סכנה. נוח לנו להתרגש ולהיבהל מכך מאוד. נושא הכור הגרעיני בישראל הוא אפוף מסתורין וכששומעים את השילוב בין אורניום לטיל זה נשמע רע אך לא צריך להתרגש. יש לבחון אם לאויביה של מדינת ישראל יש את היכולת לפגוע בכור בדימונה".



"הדבר הקטסטרופלי ביותר שיכול לקרות הוא שטיל יפגע בליבת הכור בדימונה ויתפשט ענן רדיואקטיבי ברחבי הגלובוס כפי שקרה בצ'רנוביל", אמר רז, "הסיכוי לכך נמוך מאוד. כדי שטיל ייפגע בליבת הכור עליו לעבור את כל ההגנות. מהמעט מידע שיש לנו אנחנו יודעים הכור כבר שנים לא פועל כל יום ובמצבים רגישים מבחינה מלחמתית הכור מושתק. אדם שהיה רוצה לעשות קריירה על הפחדת הציבור יכול לבנות סביב הנושא סיפור שלם אך הסיכוי לכך הוא קלוש".