שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (חמישי) בתכניתו של אריה גולן בכאן ב', והבהיר את עמדתו בנוגע לאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית בהסדר שלום עתידי: "לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ולא נאפשר לשותפים קואליציוניים למשוך את הממשלה שמאלה. זה התפקיד שלנו. הבית היהודי נבחר כדי למנוע מדינה פלסטינית. יש כבר מדינה פלסטינית - עזה, וראינו מה יצא מזה".  

עוד הוסיף בנט כי "ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו, אין ספק. השאלה היא אם תהיה ממשלת ימין, או ממשלה שמוגבלת על ידי מפלגות שמאל-מרכז. מדינת ישראל חייבת לעמוד על האינטרס שלה, ושום מדינה פלסטינית, בשום גרסה, לא מתקבלת על הדעת". כשנשאל על ידי גולן האם לא יתמוך גם במדינה פלסטינית מפורזת, שלא תוכל לתקוף את ישראל, ענה: "מדינה היא מדינה היא מדינה". 
 
"גם על עזה אמרנו שלא יתחמשו. מדינה רשאית להחליט מי וכמה אזרחים יהיו לה. דמיין את מיליוני הצאצאים של הפליטים הפלסטינים בסוריה, שיגיעו ליהודה ושומרון, ופתאום יגידו שהמשפחה שלהם לא באה מרמאללה, אלא בכלל מיפו? אני מעדיף שהם יטענו שהם מיפו כשהם בלבנון או בסוריה, מאשר כשהם יושבים בכביש 6. אנחנו לא נאפשר מדינה פלסטינית שתקום מטר מכביש 6". 

כזכור, לשאלת העיתונאים אחרי פגישתו עם בנימין נתניהו אתמול, מה דעתו על סוגיית שתי המדינות השיב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות". משפט קצר שהוא בבחינת מהלומה לימין, המתנגד להקמה של מדינה פלסטינית. טראמפ ציין כי תוכנית השלום של ממשלו תפורסם בתוך חודשיים עד ארבעה חודשים וכי הוא מבקש להגיע להסדר כבר בקדנציה הראשונה שלו.
 
 אבי גבאי: "בנט הוא לא זה שיקבע אם יהיה הסדר מדיני או לא" 
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הסביר את עמדתו בנוגע לפתרון שתי המדינות והגיב לדבריו של בנט. "זה הפתרון המדיני להפרדות בינינו לבין הפלסטינים - מדינה מפורזת שהאחריות הביטחונית שלה היא בידי ישראל. זה הפתרון שאנחנו מאמינים בו". עם זאת, גבאי הבהיר כי לדעתו, נתניהו לא יהיה המנהיג שיקדם את הסדר השלום: "בעשור האחרון הוא ראש הממשלה, והעובדות הן שזהו עשור שבו לא קורה כלום. מה שהוא לא עשה בעשור האחרון הוא כנראה כבר לא יעשה". 

"אנחנו נצטרך לשמור את ההחלטה הגדולה של הסדר שלום בינינו לבין מדינות ערב עם הפלסטינים, לדור הבא של מנהיגי ישראל", הוסיף גבאי, וחידד: "אם נתניהו אכן יהיה רציני בקשר להסדר, אנחנו נתמוך בו. אנחנו נתמוך בממשלה שמקדמת הסדר שלום, כי זה הכי חשוב".

בנוסף, גבאי הסביר כי לדעתו התקופה הנוכחית היא הזמן הנכון לקיים משא ומתן עם הפלסטינים: "משא ומתן אתה עושה כשאתה חזק, והיום אנחנו חזקים, יש לנו את טראמפ. נתניהו הוא רה"מ מאד חזק פוליטית, והוא יכול לעשות אם זה אם הוא רוצה. עם כל הכבוד, נפתלי בנט הוא לא זה שיקבע אם יהיה הסדר מדיני או לא, ואני מכבד אותו". 
 

גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90