הנערה ליאל בבלר נהרגה לפני שנה וחצי בתאונת דרכים, לאחר שרכב פגע בה ובחברתה בעקבות אי ציות של נהגת לרמזור אדום בצומת בראשון לציון. איבריה נתרמו והצילו את חייהם של חמש נפשות. בפוסט חריף שפרסם רפי בבלר, אביה של ליאל בפייסבוק, תקף האב את התנהלות שר החינוך ביחס לתאונות הדרכים הקטלניות: "בתי עמדה במעבר חצייה עם חבריה מול ה'סינמה סיטי' בראשון לציון עד שהגיע רכב שביצע עבירת תנועה, פגע ברכב אחר שהתהפך והתנגש בבתי וחברותיה. כתוצאה מכך היא נפגעה במצב אנוש, נלחמו עליה ארבעה ימים בטיפול נמרץ ובערב שבועות נקבע מותה. היא הייתה רק בת 16. חברתה נפצעה קשה ומתמודדת עד היום עם החיים שאחרי".



בבלר התארח בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM, שם סיפר על בתו ומתח ביקורת על התנהלות המדינה בנוגע למכת תאונות הדרכים בכבישים: "משרד החינוך ובראשו נפתלי בנט צריכים לקחת אחריות".



 


על הפוסט שפרסם כנגד שר החינוך סיפר: "מרגע שנקבע מות בתנו נותרנו לבד. חוץ מבית הספר ועיריית ראשון לציון איש לא יצר עמנו קשר. אני פונה לשר החינוך ותוהה איפה הוא היה כשהבת שלי שכבה 4 ימים בטיפול נמרץ? איפה הוא היה כשקברתי את בתי והתווכחתי עם חברה קדישא על מקום קבורתה? איפה הוא היה כשהיינו צריכים עזרה למימון השבעה?

אני זועם כי לאחרונה קרו כל כך הרבה מקרים של תאונות דרכים קטלניות, כל מקרה כזה מציף אצלי את הכל מחדש וכואב לי. אני מצדיע להורים שמתמודדים בשעה הקשה הזו וזועם על שר החינוך שפרסם רק עכשיו פוסט בו הוא מתייחס לתאונת הדרכים בה נהרג ארי נשר ועל תופעת האופניים החשמליים. הוא צריך להתייחס לכל תאונות הדרכים באשר הן ולא רק של המפורסמים. הוא המפקד של המערכת הזו והוא שקובע מה יהיה".

"עד כה שר החינוך טרם התייחס לפוסט שכתבתי", ציין בבלר. "המקרה הזה היה צריך לעורר משהו אך דבר לא קורה. משרד החינוך ובראשו נפתלי בנט צריכים לקחת אחריות ולהקים גוף שיתמוך במשפחות התלמידים ההרוגים".

כזכור, לפני שנה וחצי נהגה אור סיהאצ'י ברכב מסוג פולקסוואגן ברחוב אברהם בר בראשון לציון, והתקרבה לצומת מרומזר. אותה עת נהגה נהגת אחרת בכיוון הנסיעה הנגדי לנסיעת סיהאצ'י, ברכב מסוג שברולט. הנהגת הגיעה לצומת ועצרה בנתיב השמאלי, המיועד לפנייה שמאלה, כשהופיע אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתה. עם החלפת האור לירוק, החלה לפנות עם רכבה שמאלה ונכנסה לתוך הצומת. באותו זמן, הגיעה סיהאצ'י לצומת, אך חרף העובדה שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום, היא המשיכה בנסיעה, נכנסה לצומת והתנגשה עם רכבה בשברולט.

כתוצאה מההתנגשות, סטה רכבה של סיהאצ'י ימינה לעבר אי תנועה המיועד להולכי רגל ופגע בעוצמה בבבלר ובחברתה, גם היא בת 16, התנגש בעמוד רמזור והתהפך על גגו. בבלר נחבלה בראשה באופן קשה, פונתה לבית-חולים ונפטרה כעבור ארבעה ימים. לחברתה נגרמו חבלות ושברים והיא אושפזה בבית-חולים. בנוסף, כתוצאה מהתאונה, הוטחו הנערות על חבריהן, אשר עמדו עמן על אי-התנועה, ואלה סבלו מכאבים וחבלות. כן נפגעו נהגת השברולט ונכדתה, שישבה עמה ברכב. נגד סיהאצ'י הוגש כתב אישום בגין הריגה.