כוחות כיבוי ובטחון של המועצה האזורית אשכול עוסקים הערב (שבת) בשעה זו בפעולות כיבוי של שריפה גדולה שמשתוללת סמוך לחממות מושב עין הבשור. מוקדם יותר, זוהתה הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לכיוון האזור. טרם הושגה שליטה על האש וכוחות רבים פועלים במקום ומנסים למנוע את התפשטותה לעבר החממות של חקלאי המושב. אין סכנה לישוב. 
כמו כן, בשעות הצהריים פרצה שריפה בשטח פתוח בתל גמה, קרוב ליער כיסופים. צוות עובדי קק״ל כיבוי את השריפה במטרה להגן על היער והצליח למנוע את התפשטות באזור. הגורם לשריפה הוא בלון תבערה. בתוך כך, בלון תבערה נמצא בשדות ניר עקיבא שבמועצת מרחבים. חבלן משטרה הגיע למקום וטיפל בבלון. כמו כן, בלון תבערה נוסף אותר בתחנת אוטובוס בכביש 4/צומת אמונים לכיוון דרום. הכביש נחסם, ונפתח שנית לתנועה עם סיום הטיפול בבלון. 

שריפה בעין הבשור. צילום: תמרה כהן
מוקדם יותר היום פורסם כי בתום התייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-6 מייל ימי. ממשרד הביטחון נמסר כי ההחלטה הגיעה בעקבות ההתפרעויות האלימות בסוף השבוע על הגדר, הניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל ולהוציא משטי התרסה. ליברמן אף הנחה להיערך לקראת נקיטת צעדים נוספים במידה והאירועים האלימים ימשכו. ההחלטה מגיעה כיומיים לאחר ההודעה על תגבור הכוחות של צה"ל בדרום הארץ ופריסת סוללות של מערכת "כיפת ברזל".