השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (הליכוד), התייחס בתכנית הרדיו של אילה חסון ב-103FM לפיגוע הירי הקשה שהתרחש הבוקר (ראשון) באזור התעשייה בברקן, סמוך ליישוב אריאל, בו נהרגו שני בני אדם ואישה אחת נפצעה באורח בינוני בבית החולים בילינסון. לדבריו, "קשה לקבוע מה המניע של היורה, אבל התוצאה בסופו של דבר היא פיגוע קשה. מאפייני הטרור בשנים האחרונות כללו בעיקר מפגעים בודדים. אלו שלקחו סכין מהמטבח או רכב של מישהו וניסו לפגע מבלי להשתייך לארגון כלשהו. גם כאן יתכן שזה המצב, אך מדובר באירוע חריג שגם כלל ירי קטלני".



לאחר מכן, התייחס השר להסלמה בדרום וטען כי "הזירה האסטרטגית יותר היא בצפון, שם הצבא פועל בנחישות כדי למנוע את ההתבססות של איראן. כבר ראינו מה קרה עם חיזבאללה בלבנון, שכעת מחזיקים ביכולות לפגע כמעט בכל נקודה בישראל. הסיפור בעזה גם הוא טראגי, שני מיליון תושבים נמצאים בשבי חמאס, אין להם אופק או עתיד וזה פשוט נורא. הדבר הנורא ביותר הוא שהעולם כולו מוכן לסייע במשאבים ללא מגבלות, וגם ישראל מאפשרת הקמת פרויקטים, אך אבו מאזן, במלחמותיו עם החמאס, מונע את התהליך הזה מזה שנה וחצי ומתאכזר לבני עמו. איך האזרחים לא קמים ומעיפים את מנהיגם שמוביל אותם לטרגדיה אחר טרגדיה?".



"חזרתי לפני ימים ספורים מעצרת האו"ם", סיפר, "שם עמדתי בראש המשלחת הישראלית בפורום המדינות התורמות. מדינות מוכנות לשלם מכספי המיסים שלהן בתקופה כלכלית לא פשוטה ולתת מאות מיליוני דולרים לשיפור חייהם של תושבי עזה. אבל, הכל תקוע בכספות, כי אבו מאזן וחמאס לא מצליחים להחליט מי יבצע את הפרויקטים הללו".





בהמשך התייחס השר להערכות של בכירים בליכוד, לפיהן נתניהו החליט להקדים את מועד הבחירות לחורף הקרוב: "בשנת 2019, בין אם בתחילתה או בסופה, תתקיים מערכת בחירות. השנה באחרונה בכנסת היא תמיד שנה מבוזבזת, כל המפלגות מנסות להתעסק רק בבידול עצמן מהיריבות שלהן. כן נוצרת חקיקה פופוליסטית וילדותית". כשנשאל אם הוא מתכוון לעימותים החוזרים ונשנים בין שר החינוך נפתלי בנט לשר הביטחון אביגדור ליברמן, אמר הנגבי כי "זו דוגמא לכך. אלו שתי מפלגות שהשקפת העולם שלהם די זהה, אך כל אחת מהן מעוניינת להצליח יותר בבחירות הבאות ולכן יש ביניהן מאבקים".



לדבריו, "זו רק ההתחלה. כולם יבצעו שיקולים מפלגתיים ופחות ממלכתיים. אני חושב שכדאי לקצר את הסיוט הזה, אך יתכן שגם נמשיך עד לרגע האחרון. בעוד שבועיים הכנסת תתכנס ונהיה חכמים יותר".