כ-400 בני משפחה, חברים ומכרים הגיעו היום (שני) לחלוק כבוד אחרון לזיו חג'בי, חשב מפעל המחזור "אלון מתכת" שנרצח אתמול בפיגוע באזור התעשייה ברקן, והובא למנוחות בבית העלמין במושב ניר ישראל ליד אשקלון. חג'בי, שהתגורר בראשון לציון והיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-35 בשבת הקרובה, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, זוג הורים, חזי ואיריס, ארבעה אחים וחברים רבים. משפחתו אישרה לתרום את איבריו כדי להציל חיים.



פיגוע ירי בברקן

הרב של מושב ניר ישראל, הרב סולמון, נשא הספד: "תמיד היה על זיו אור מיוחד, החיוך לא מש מפניו, בן מסור להורים, אח יקר ודואג. זה לא טבעי שנלווה את זיו בדרכו האחרונה. הוא היה אדם חזק ושמח שתמיד ראה את הדברים הטובים, בזכותו עוד אנשים חזרו לחיים עכשיו, אני בטוח שזה היה רצונו".



רפי אלון, הבעלים של "קבוצת אלון" ספד גם הוא לחג'בי: "בדרך לפה הייתי בטוח שאפגוש אותך ותראה לי את המושב. קיוויתי שזה חלום בלהות אבל הסתכלתי ימינה ושמאלה וראיתי שאתה איננו".



מנהל המפעל שאיבד שניים מעובדיו בפיגוע הקטלני אמר: "קים וזיו תמיד הסתודדו ביניהם והסתדרו והנה גדעו לנו שני עצים ענקיים. כואב לנו ויהיה קשה מאוד להמשיך בלעדיהם". להלוויה הגיעו גם בני משפחתה של קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה אף היא בפיגוע והובאה אתמול למנוחות.



עוד קודם לכן, האב חזי סיפר ל"מעריב": "בשבת הוא אמור היה לחגוג יום הולדת. מדובר באבידה לכולם, למי שהכיר אותו ולאלה שלא. מלח הארץ, אבא טוב, ילד טוב ומסור, בעל מסור. הוא גדל והתחנך בקיבוץ דורות ועבר איתנו למושב ניר ישראל, בו אנחנו חיים כיום. זה אסון גדול עבור כולנו".

אמו, איריס חג'בי, סיפרה כי "הוא אהב את החיים ואת העבודה שלו. הוא השאיר שלושה ילדים קטנים ואישה מקסימה. למה אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35? מה עשיתי רע בחיים שלי? מה תגיד אשתו לילדים - תאומים בני 7 וילד בן 4? עכשיו אין להם אבא. כששמענו על ברקן התחלנו לבדוק טלפונים. התקשרתי אליו, הוא לא ענה. התחלתי להיכנס ללחץ והבנתי שהרע מכל קרה כשהתקשרנו ל"בילינסון" ואמרו שהביאו רק את הפצועה".
 "אני רוצה להעביר מסר: לא מוכנה שאף אחד מאלו שפוגעים בחיי אדם יישאר בחיים. אני רוצה שהמשפחה שלו תסבול. הבן שלי יצא לעבוד ולא למלחמה".
 חבריו של חג'בי התקשו לעכל את האסון. "שלחנו לו הודעות והוא לא ענה", סיפר אחד החברים. "הוא היה אבא למופת, בעל נפלא, איש צנוע ושקט. הוא לא חשב שמדובר באזור מסוכן".