ברקע הסערה הציבורית לאחר דריסתו למוות של הנער ארי נשר, המשטרה מפרסמת היום (שני) תיעוד של רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים כשהם חוצים צמתים במרכז הארץ באור אדום בצורה מסוכנת. במשטרה אמרו כי במהלך הימים האחרונים ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה ממוקדת באזור תל אביב ובני ברק נגד עבירות מסכנות חיים של רוכבי האופניים והולכי הרגל.
במהלך הפעילות תועדו עשרות רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים המבצעים עבירות חמורות. נגד אותם רוכבים נרשמו דוחות תנועה בהתאם לעבירות שביצעו.
עוד הוסיפו במשטרה כי "הפעילות שהיא המשך לאכיפה שבוצעה מתחילת השנה, התמקדה בעיקר בעבירות של חציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד". 
אכיפת רוכבי אופניים וקורקינטים

כזכור, אחרי 16 הרוגים בתאונות אופניים חשמליים מתחילת השנה, משרד התחבורה גיבש תוכנית חדשה המחייבת הכשרת רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, והטלת סנקציות וקנסות כספיים כבדים על רוכבים שיפרו את חוקי התנועה.
בתום דיון מיוחד שכינס בשבוע שעבר שר התחבורה ישראל כץ, שבו השתתפו בכירים במשרדו, הוחלט לחלק את רוכבי האופניים החשמליים לשתי קבוצות - אלה המחזיקים ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו־גלגלי או לרכב פרטי, ואלה שמתחת לגיל 16 או תלמידים בני 16 המצויים בהליך של לימוד תיאוריה בבית הספר. 
על פי התוכנית החדשה, החל מ־1 בינואר יחויבו תלמידים אלה לעבור קורס קצר ומיוחד, הכולל בחינה, שבסופה רק תלמידים שיעברו אותה יקבלו אישור כשירות לרכיבה על אופניים חשמליים. עוד הוחלט כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תפעל להכשרת התלמידים בבתי הספר לצורך רכיבה על אופניים חשמליים. במסגרת התוכנית, הוחלט על סנקציה חמורה למי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 – דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה. נוסף על כך, הוחלט על קביעת קנס בסך 10,000 שקל לכל מי שיהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת – עד 25 קמ"ש. עוד הוחלט על החרמת האופניים למי שייתפס נוהג מתחת לגיל 16.
במסגרת התוכנית החדשה, הרשויות המקומיות יהיו רשאיות לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים בלתי חוקיים, או למי שיספק אופניים לא חוקיים. במידת הצורך, גם יוטל עליהם קנס בסך 10,000 שקל על כל מכירה לא חוקית. 
התוכנית כוללת גם העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. במסגרת זו, גם נסיעה ללא קסדה, נהיגה מתחת לגיל 16, דיבור בטלפון במהלך הרכיבה על האופניים או נסיעה עם אוזניות יגררו קנסות כבדים. כץ הורה לבחון את המשמעויות והאפשרויות להצמדת לוחית זיהוי לאופניים חשמליים, שתאפשר זיהוי של האופניים. 
עוד הוחלט לבחון אפשרות לחייב את רוכבי האופניים החשמליים בשימוש באפוד זוהר ובפנס תקני במהלך רכיבה בלילה. התוכנית, הכוללת את התקנות החדשות, תתבצע בשיתוף משטרת ישראל ומשרד החינוך.
שר התחבורה הודיע עוד כי ניתנה הנחיה להאיץ את פרויקט ה"אופנידן", שבמסגרתו מוקמת רשת של מסלולי אופניים מיוחדים ומתקדמים בכל גוש דן. הפרויקט כולל רשת אוטוסטרדות לאופניים ב־14 רשויות ברחבי מטרופולין גוש דן, באורך של למעלה מ־100 קילומטר, ועלותו מוערכת בלמעלה מחצי מיליארד שקל.